Cykling, 1 h 55 min.

46,8 km.

Ikväll klarade jag tillsammans med min cykelinspiratör av det fjärde väderstrecket. En tur österut bar oss förbi Tåby och Kuddby innan vi styrde norrut och tog Arkösundsvägen tillbaka.

Det var riktigt segt att komma igång, jag beklagade mig och bad om ursäkt för det låga tempot men jag kom ikapp. Efter ett tag var jag uppvärmd och manade på benen att trampa. Det är en sådan skön känsla och det går så fort! (annat än löpningen)

Så fint det är att få uppleva Sverige och komma så nära naturen. Vi åkte förbi en gård med en man som klippte gräsmattan och kände doften av nyslaget gräs, en stor doftande syrenhäck längs vägen, en brädgård som doftade solvarm skog och sen tillbaka till verkligheten, en lägda, nygödslad...

Maxhastighet: 40,5 km/h
Medelhastighet: 24,27 (inkl flera stopp för kartkoll och olika korsningar samt stadskörning)

Maxpuls: 172
Medelpuls: 145

SCANDIC

Förutom löpningen imorse som inte var särskilt rolig så började lördagen på ett mycket angenämt sätt med hotellfrukost... mmm...

MORGONJOGG

Jogging, 32 min

5 km.

Ännu mer plågsamt än igår. Psykologiskt knäckande att det känns så illa som att jag måste börja om helt med löpningen. En kort period i vintras/våras kändes det ju lätt att springa och jag visste att jag kunde springa 10 km. Idag var första 1,5 km sjukt plågsamt och min puls var uppe över 180 fast jag försökte sakta ner! Det kändes som om jag inte kunde jogga långsammare utan att för den sakens skull stå helt stilla.

Jag försökte ta övertaget om kroppen och säga att det var jag som bestämde men jag trodde hjärtat skulle hoppa ut ur bröstet. Fick släppa Eglina och låta henne springa vidare när jag fick stanna och gå i en uppförsbacke. Sen lunkade jag långsamt efter. Usch och fy vad arg och besviken jag var.

Fick en liten chock och en bra insikt när jag gick igenom tiderna och hastigheterna på klockan. Det var inte så dåligt som jag trodde och som det kändes! 32 minuter på 5 km innan frukost och med två stopp är en helt ok tid.

Min slutsats: Jag har blivit fartblind av cyklingen och tyckte att det gick mycket långsammare än vad det faktiskt gick. Plus att jag hade trötta ben också...

LÖRDAG MIDDAG

Lax igen, vilken skräll!?

EFTERSVETTNING

Svalkade mig med en iskall Froosh smothie efter cyklingen... puh, så varmt!

LITE EXTRA KONDITION

Jogging, 21 min.

Kände mig oförskämt pigg efter cyklingen och tänkte att det kunde vara prata att jogga ur det sista ur benen. Eller mjuka upp dem lite efter statiskt trampande. Jag visste inte hur det skulle kännas... och hade jag vetat hur det skulle kännas hade jag nog aldrig gett mig ut. Svidade om till ett par korta shorts och stack iväg.

Tungt, tungt och varmt. Orkade inte jogga mer än 1,5 km innan jag blev för stressad. Dessutom kändes det som om att det gick SÅ LÅNGSAMT. Totalt 3,49 km blev det.

INNAN den tokjobbiga turen

LÖRDAGENS CYKLING

Cykling, 1 h 40 min.

42,8 km.

Underbar solig och varm dag. Fick inget sällskap idag så jag vågade mig inte på någon annan sträcka än den jag redan klarat av till Söderköping. Oj, vilken motvind det var på vägen ner. Dessutom trötta ben, efter gårdagens cykling, vårruset eller tisdagens body pump? Mina ben har fått jobba lite på sistone...

Cyklade för första gången i korta cykelbyxor och ett vanligt funktionslinne. Löste problemet med hängslena på ett galant sätt om jag får säga det själv. Drog dem över huvudet för att få "brottarrygg" och bästa möjliga solbränna.

Det tog 40 minuter ner och sen slappade jag i solen i ett par timmar, tittade på folk, drack massor av vatten, lyssnade på ljudbok. Innan jag åkte åt jag ett halvt hamburgermål. Det är svårt att äta när det är varmt tycker jag men jag förstod att jag behövde något mer än frukost i magen innan jag vände hemåt.

Jag lutade pärlan mot slussvaktens lilla stuga

Jag solade och tittade på båtarna som åkte in i slussen

Skönt med vinden i ryggen. Råkade ut för första lilla missödet på cykeln när kedjan hoppade av i en uppförsbacke när jag skulle växla ner. Som tur var så tog det iaf inte tvärstopp och till min stora tur så gick det ett par cyklister uppför backen, bara tio meter framför mig. Mannen i sällskapet hjälpte mig med kedjan och på bara några sekunder så var jag uppe på cykeln igen. (Jag vet att jag borde kunna sätta tillbaka kedjan själv men det var skönt att få se hur han gjorde så jag kan det nästa gång)

Medelhastigheten blev 25,64 km/h.

CYKEL-CHECK

Summerar ihop mina cykelpass för att få en liten överblick...

17 maj: 27 km
19 maj: 57 km
25 maj: 43 km
29 maj: 38 km

Totalt: 165 km

Enligt Vätterns hemsida så bör man ha 30 mil i benen för att klara rundan... 7 dagar kvar tills startskottet går. Jag behöver vila de sista två dagarna, åtminstone. Alltså fem dagar att åka 135 km på. Tur att det är helg nu. Bäst jag går och lägger mig så jag orkar cykla imorgon med.

Cykling, 1 h 33 min.

38 km.
Fin och skön kvällstur till Norsholm. Fick sällskap av Micke och det är alltid lite roligare att få lite draghjälp och en bra vägvisare. Jag har så grymt dåligt lokalsinne men han menade på att som cyklist lär man sig att hitta bra och det vore ju en kul bonus.

Jag blir så glad av att cykla och av att få vara ute en sådan här kväll när solen skiner och värmer. En ledig helg stundar och det var vackert längs vägen där kossorna betar och längs Göta kanal där segel- och motorbåtarna börjar samlas.

Hej Idyll, liksom...

Spegelblankt på kanalen

Det var stärkande att känna att det var ännu lite enklare att cykla iväg idag. Jag både visste vilka kläder jag skulle ha på mig, vilka tillbehör som behövdes och även kändes det mycket mer bekvämt att hoppa på cykeln och trampa iväg med en något minskad oro, knappt någon alls...

Min cykelinspiratör och jag

Sydväst

VÅRRUSET 2009

Vårruset, Norrköping, 2009.

Så var det nu avklarat. Min första "löptävling" sedan jag började med träningen inför tjejklassikern.

Jag har inte direkt satsat på löpningen på sistone och jag hade inte några stora förväntningar inför kvällen. Jag trodde nog mest att det skulle bli en rätt plågsam upplevelse.

Ungefär så här taggad kände jag mig när jag gick från jobbet och regnet öste ner...

Den dåliga planeringen fortsatte in i det längsta när jag, så sent som 10 minuter före start, fortfarande stod i toalettkö och inte hade börjat värma upp. Efter uträttat behov så joggade jag bort till starten och ställde mig i startled 2. Den manliga rösten i högtalarna (tror det var Peter Siepen) deklarerade att alla i startgrupp 1 skulle springa under 25 minuter, så jag tyckte att grupp nr 2 kändes mer rätt. Då tjänade jag även fem minuter innan den starten gick. Slog igång klockan och ipoden med mina löp-låtar.

Inte mycket att säga om själva loppet, det gick snabbt. Det var trångt i början och stod mer eller mindre still i vissa kurvor eller när vägen smalnade av. Efter 2-3 kilometer märkte man att många inte orkade längre och hade börjat gå. Då var det lite jobbigt att zick-zacka men samtidigt stärkande att jag kände mig pigg. Det var jobbigt men på ett skönt sätt.

Jag hade dålig koll på upploppet och vips var målet där och jag hade sparat alldeles för mycket krafter. Det kändes lite tråkigt men blev hyfsat nöjd när jag såg tiden: 27:39.

Enda bilden från området, hade inte med mobilen till starten.

Det klurigaste ikväll var att klä sig eftersom regnet titt som tätt strilade ner. Jag hann bli lite blöt och kall innan starten. Beslutade mig för att springa i den långärmade men fick ta av den i farten efter halva loppet och bara det kostade nog några sekunder också...

Klädprovning innan loppet och sedan mer påklädd nöjd hemma i värmen

Medelpuls: 178
Maxpuls: 196 (min "nya" maxpuls)

Hög puls men det är jag ju van att ha och dessutom var jag nog lite nervös iaf... (så jobbigt kändes det inte)

VÄDERGUDARNA ÄR MED

Vad gäller vädret och min, på gränsen till sjuka, fascination av solen så vet jag att jag har mammas gener/uppfostran att tacka. SMHI besöks flitigt och prognosen ser till min stora glädje mycket lovande ut.

Torsdag kväll: Sol, men svalare temperatur - perfekt för vårruset.

Från fredag kväll och i helgen: Sol och varmt - perfekt för cykelturer och träning inför tjejvättern.

IGÅR:

IDAG:

SÅ HIMLA MASSA GOTT

...om jag får säga det själv...

Vi var fem glada kollegor i varierade åldrar som sågs igår kväll och lagade en god och somrig tre-rätters-middag.

Förrätt: Honungsmelon med parmaskinka, baguette med chevre och honung.

Vin till maten

God sallad till varmrätten

Grillad lax, färskpotatis med dill, romsås och sallad

Knäckig rabarberpaj, serverades med vaniljvisp

Kladdkaka med hallon till kaffet

Med allt detta i magen från igår och med träningsvärk i benen från Body Pump-passet ska det bli spännande att springa ikväll...

Lunch

Gårdagens lunch, Wallenbergare med potatismos, gröna ärtor och rårörda lingon.

Kaffe och en torr kaka - som jag faktiskt lät bli att äta.

DAGENS "TRÄNING"

Power-walk, 70 min.

6,5 km. Hälsoinspirerad förmiddag på arbetet idag innebar ut i den "härliga" blåsten och promenera. Men det var trots allt skönt att få komma ut och röra på sig på kontorstid. Fick upp pulsen och värmen något mellan frågorna. Tipsrunda och sedan gratis-lunch på fina Stångs.

LÖPNING

Ojoj, nu närmar det sig. Jag sitter här och börjar bli lite orolig... inte nervös utan mer olustig. Det här blir nog inte så kul som det var meningen att det skulle bli.

Jag har ju knappt joggat alls sista tiden och än mindre löpt så hur ska detta sluta. Inte för att det är viktigt eller så men det hade ju varit roligt att känna att dessa fem kilometer inte var någon match...

Den bistra sanningen. Så här dålig ser min löpning/löpbands-statistik ut på funbeat, under de senaste 30 dagarna. Nio små pass den senaste månaden. Varav tre stycken under 30 minuter... haha.

Ikväll ska jag ladda med tre-rätters-middag och vin dessutom. Jag får nog vara glad om jag tar mig runt imorgon...

Crosstrainer, 12 min.

Uppvärmning. Så otroligt varmt i gymmets lokaler att svetten bara rann redan efter fem minuter.

Styrketräning, 60 min

Härligt styrkepass som jag saknat de senaste veckorna. Körde ungefär på samma vikter som vanligt men orkade kanske inte riktigt lika bra. Ville inte riktigt köra slut på benen så som man kan göra på passet, eftersom vårruset stundar på torsdag. Dessutom var låren redan lite trötta efter gårdagens cykling...

Promenad, 75 min.

7,8 km. Skön ljummen sommarkväll efter att regnet dragit förbi. Runt promenaderna, plus albrektsvägen med Annelie.

GRÅTT UTE - SOL I SINNE

...eller hur är det man brukar säga? Hur som helst så regnade det så jag bestämde mig för att göra comeback på gymmet. Det var verkligen inte igår men välbehövligt...

Det regnade på mig på vägen hem

Cykling, 1 h 48 min.

43 km. Åh, äntligen tränat igen! Sköna känsla! Och inte blev det sämre av att få cykla och känna att jag kommer närmare närmare verkligheten och den stundande tjejvättern...

Först kände jag rädslan, den gnagande oron och var tvungen att hantera mina egna mardrömmar i form av att fastna med fötterna, tippa ut i vägen, bli påkörd av bilist och det finns ett gäng alternativa sceniarion till. Jag kände mig farträdd och undrade ännu en gång vad jag gett mig in på... Sen började jag lita på mig själv, känna mig mer och mer självsäker. Jag cyklade helt själv på nya vägar och jag hittade en fin väg till Söderköping, förbi Snöveltorp och det var ganska kuperat men lagomt lite trafik. Jag fick kämpa i en del uppförsbackar och det var skönt!

Väl framme i Söderköping, som jag inte riktigt hade räknat med att nå, så sken jag ikapp med solen. Fascinerad av värmen och det faktum att jag kunde cykla i enbart kortärmat. Vilade mig en stund på en gräsplätt och laddade om inför hemvägen och lite mer motvind.

På återresan bockade jag av en ny händelse i min cykelkarriär. Jag vågade försöka och lyckades fiffla loss vattenflaskan i farten och fukta strupen och sätta tillbaka flaskan i hållaren, medan jag trampade... Stolt och nöjd över de små sakerna.

Måste slutligen slå ett slag för trafiksäkerheten och trotsar utseendet med att vara smart och rädd om mig. En reflexväst!

LUNCHTIME

Det finns inget som gör mig på bättre humör än solen.

Och vad är då mer lämpligt än en lunch i det gröna med fötterna spretandes ned mot Stångån och en ljudbok i öronen. Helt underbar paus från jobbet.

God räksallad

Underbart läge

DAGENS LUNCH

HELGEN

Inte mycket till träning den här helgen. Ojoj, under all kritik egentligen. Men det har varit krassligt och huvudvärk och annat på gång. Två riktigt långa promenader fick jag till och en kort springtur på 2,7 km innan jag fick lägga mig bredvid spåret med benen i luften och trodde jag skulle svimma. Usch usch. Ny vecka, nya tag.

Löpning, 20 min.

2,7 km, illamående.

LÅNGHELG

Härligt med "fredag" idag vilket dessutom innebär hemresa för mig. Dock kommer ingen cykel att släpas med på tåget utan enbart löparpjucksen. Det brukar bli lite si och så med uppdateringarna när jag inte har tillgång till egen dator men blir det träning så ska det registreras.

POSTGÅNG

På samma dag damp även Vasalöparen ner i brevinkastet. Herregud vilket hurtigt liv jag lever...

STARTBEVIS

Med posten igår kom startbeviset som vittnade om att jag har 16 dagar på mig att lära mig cykla ordentligt. Och nöta in rumpan på sadeln.

KVÄLLSFIKA

Det har sällan smakat så bra med te och mackor som efter cykelturen, mm...

Cykling, 126 min

52 km. Ikväll har jag varit ute på min första riktiga cykeltur! Det blev en riktigt lång och fin runda upp till Kolmården och Marmorbruket. Cyklade med två skor! och det gick vägen!

Se sista kilometrarna kände jag av rumpan och började fundera mer aktivt på val av trosor. Skulle helst slippa allt vad sömmar heter.

Trött i ryggen, nacken och armbågarna. Och mer och mer i benen också. Skön känsla!

Noterar för mig själv att jag behöver en riktigt vindtät jacka och så får jag nog ta med skidhandskarna om jag ska åka på sena kvällsturer vid vattnet igen, det drog ganska kallt och blev fuktigt i luften.

Cykling, 20 min

C:a 5 km. Uppvärmning och nedvarvning, innan klockan slogs igång och efter den slogs av.

Utsikten från bruket, ännu vackrare i verkligheten...

Min springare!

HI HI

Oh! Jag är så glad och förväntansfull och lite nervös. Jag ska få hänga med en bekants bekant på en cykeltur ikväll. Rapport kommer givetvis!

BYXOR

Ett måste för att nöta sadel... byxor med mjuk bak.

Om jag inte faller för det här med cykling kan jag ju ge brottning en chans, utifrån utseendet på dessa...

NÄRMAST

Innan Vättern kommer trots allt Vårruset! Och idag kom nummerlappen med posten.

Jag får jobba lite med mig själv och lite dumma tankar om dessa "löjliga" fem kilometer som andra joggar lätt på 25 min eller har som uppvärmning på 27 minuter eller... ja, alla dessa andra som jag inte ska jämföra mig med.

Jag springer för min egen skull och för min egen utvecklings skull. Det ska vara roligt och lagomt utmanande och det tror jag dessa fem kilomter kan vara. Förhoppningsvis kan och vågar jag pressa mig lite mer än när jag springer ensam.

Cykling, 105 min

Första turen på nya cykeln. Testade växlarna, bromsarna och skorna. Mycket start och stopp. Kunde ingen bra cykelväg och hade inget mål. Missade att slå på klockan efter flera små stopp men har noterat en högsta puls på 168 och hastighet 41,5 km/h och minst 560 cal förbrukade. C:a 25-27 km.

Visst, det var ovant och lite fumlande. Men det var även härligt, spännande och roligt...

PREMIÄRTUREN!

Ikväll vågade jag mig ut på en första test-tur!

Jag körde en fegis-variant (eller smart?) och hade en vanlig sko och en cykelsko och övade nog c:a 100 st i- och ur-klick med respektive sko. Muskelminne krävs om något oväntat sker. Ännu inga vurpor och en topp-hastighet på 41,5 km/h registrerad på en landsväg med skön raksträcka.

Ljuvlig sommarkväll, 17:e maj.

GOD DAG

Fisk- och skaldjurssoppa i solen i Kolmården

Trevlig middag i goda vänners lag

Smaskig efterrätt med säsongens högaktuella rabarber

SKOR

...och här är de matchande cykelskorna - de livsfarliga...

GÅRDAGENS TRÄNING

Löpning, 39 min

6,93 km. Liite högre tempo än vanligt när jag springer utomhus (Snitt 5:43 min/km). Skönt att lyssna på bok och ta sig ut en liten runda på fredagkväll så man kan njuta fullt av den stundande helgen.

PÄRLAN

Åh, kolla in den här godingen!

Typ min största investering (förutom en bostadsrätt som jag dock inte äger längre och den var belånad).

Jag tycker att det känns overkligt, men roligt och spännande. Jag har köpt till lite grejer också, bl.a. lite kläder för att "klä ut" mig till cyklist för att få rätta känslan.

Och cykelskor... ohmygod... med clips eller klossar eller vad det nu heter, så man sitter alltså fast i pedalerna med fötterna. De var nära att förstöra hela min fredagskväll men det slutade med ett gott skratt istället...puh...

NU SÅ!!!

Stolt ägare till en racercykel!

TJOHO!

CYKELBEKYMMER

Som bekant är jag otroligt velig och har svårt att komma till skott med cykelköp. Ikväll har jag gjort ett fjärde besök på Hagacykel och jag är inte helt hundra på följande men  d e t  k a n  v a r a  s å  a t t  jag beställde mig en rktigt fin raring..!? Sen skulle jag ju ha både pedaler, skor, flaskhållare, specialpump, cykelväska och så kläder på det. Jag säger bara: Herregud! Jag kände mig tvungen att fullkomligt överlämna mig i säljarens händer och tro på allt han sa. Det känns inte helt bra. Jag tänker att det kanske finns vissa saker som är lika bra men billigare att köpa någon annanstans.

Många många cyklar att titta på...

...och lika många att prova om man ville och orkade.

UTMANING

En liten utmaning från Erica som jag lätt kunde svara på.

Skriv ner 5 saker som du ska göra under 2009 samt 5 personer du vill utmana.

Under 2009 ska jag:

1.) Fullfölja tjejklassikern: Cykla tjejvättern/Simma tjejvansbro/Springa Lidingö tjejlopp (tre i en alltså)

2.) Fortsätta prioritera träning i vardagen - leva hälsosamt (Bonus: Vara bekväm i bikini på stranden)

3.) Resa, se något nytt, någonstans - och helst miljövänligt
4.) Ta hand om mig själv och dem runt omkring mig, eftersom jag tycker om mig och dem

5.) Lära mig mer om min kamera och ta ännu fler bilder

Utmaningen är väl mest att få ner allt man vill göra i fem punkter. Det finns mer saker jag vill, borde och kommer att göra under 2009...

Jag tror verkligen att det är nyttigt att ha mål. Det har jag märkt tydligt, inte minst vad gäller träningen. Det är även bra i arbetslivet och på det privata planet. Man blir på något sätt mer medveten om att tiden går och saker händer. Jag har möjlighet att ha ett finger med i spelet och påverka. Möjlighet att göra vad jag vill. Eller försöka ta reda på vad jag vill och vad jag skulle kunna göra för att komma närmare... Dessutom är tankens kraft stor.

"Utmanar" ingen - eller alla som vill.

MIDDAG

Idag har jag njutit av en klassiker.

Thailändska rätten kyckling med röd curry. Kryddstarkt och mycket mättande.

Mums!

Löpning, 51 min

7,8 km. Försökte mig på löpning idag igen eftersom det lockade att röra på sig och att vara utomhus. Dock tungt mest hela tiden och speciellt höger vad protesterade.

Promenad, 20 min.

Gick hem från spåret idag.

FISK

Jag kan med glädje konstatera att jag äter fisk så gott som varje dag. Det känns bra.

GÅRDAGENS TRÄNING

Löpning, 70 min.

10,6 km. Joggade upp till Vrinnervispåret och sprang runt 5,3 km-slingan och tillbaka hem. Kändes lite småtungt och det var blandat sol och regn. Men... det var löpning och jag skrapade ihop en mil i alla fall.

Styrketräning, 15 min

Hemmaträning. Gjorde lite armhävningar, tränade triceps mot vardagsrumsbordet och stod i plankan i olika positioner.
(3x20st, 3x8st)

KVÄLLSFIKA

Jag trotsar fruktos-debatten och hävdar att frukt är nyttigt...

Spinning, 60 min

Skönt spinning-pass med bra musik. Vikarierande instruktör och mer snabba backar. Roligt!

Löpband, 15 min

2,7 km. Försöker få in lite extra kondition och lite extra löpning eftersom det har tryt en del på de fronterna sista tiden.

BONUSPASS

Löpning, 40 min

Klämde in lite lätt jogg trots förkylningssymptom, fullspäckat kurs-schema och hällregn.

Det var en skön liten tur på c:a 6 km där jag hittade både ett elljusspår och en löparbana som jag fick testa på i Askersund där jag befann mig torsdag-fredag.

IDAG

Idag har jag varit viktig affärskvinna och åkt första klass till huvudstaden och suttit i en nämnd.

Så nu är jag helt slut och orkar inte träna. Ikväll ska jag äta godis och slå på en film. Det unnar jag mig.

Viktigt möte

1:a klass-mat enligt SJ

TISDAGENS TRÄNING

Simning, 60 min

Sista timmen på kursen. Kan inte påstå att jag är fullärd nu men det är skönt att det är över. Gillar inte att vara inbokad och låst varje vecka. Har även insett att jag totalt missat Body Balance på gymmet pga att det passet enbart går på tisdagkvällar.

Men jag är nöjd att jag har genomfört kursen och jag har ju trots allt lärt mig grunderna. Och övat en hel del på att klara av kallsupar också.

Igår var jag ensam på min bana och fick mycket och bra feedback från tränaren. Sen körde vi lagtävlingar med roliga inslag av kläder som skulle på och av och massa redskap/leksaker som skulle med. Och jag dök från kanten, fast nervositeten var nära att ta över och hjärtat bultade så högt att det borde hörts.

Jag fick faktiskt ett diplom! Och saft och bulla...

Löpning, 20 min.

3,3 km. Hann ut i solen och tog ett varv runt Strömmen. Skönt att springa ute och kul att springa gamla rundan som jag kämpade så med i somras för att orka runt :)

Cross-fit, 30 min.

Intensiv styrke- och konditionsträning. Benböj med hantlar och spark. Armhävningar på bräda. Bänkpress. Frivändning. Hopp från bräda med djupa benböj. Utfall på bräda. Hopp från alla fyra med varannat benlyft. Axellyft rakt åt sidan m hantel. Bicepscurl. Burpies med tricepsarmhävning. Alla övningar 21, 15, 9 rep.

Cross-trainer, 20 min.

Lite extra kondition kan inte skada.

Promenad, 45 min.

5 km med Eglina. Sol och skönt med frisk luft.

Spinning, 60 min.

Underbar musik idag, i stort sett samma som vi sansade till under gårdagskvällen.

Löpning, 30 min.

5 km. Massa spring i benen och mycket energi i kroppen så jag sprang en stund på löpbandet när jag väl var på gymmet. Det kändes lätt och bra. Kul att öka upp till 11 och 11,5 km/h under några låtar.

LÖRDAGEN

En underbar solig och härlig dag på alla sätt. Dock utan någon riktig träning.

Några kalorier kanske brändes vid aktiviteterna under dagen men dessto mer mat och godsaker slank också ner...

Spelade bl.a. paintball på en möhippa

GODAST

GRILLAT är godast!

ROSÉ

Ikväll firade vi in maj månad med ett glas rosé...