DAGENS CYKLING

Cykling, 1 h 55 min.

46,8 km.

Ikväll klarade jag tillsammans med min cykelinspiratör av det fjärde väderstrecket. En tur österut bar oss förbi Tåby och Kuddby innan vi styrde norrut och tog Arkösundsvägen tillbaka.

Det var riktigt segt att komma igång, jag beklagade mig och bad om ursäkt för det låga tempot men jag kom ikapp. Efter ett tag var jag uppvärmd och manade på benen att trampa. Det är en sådan skön känsla och det går så fort! (annat än löpningen)

Så fint det är att få uppleva Sverige och komma så nära naturen. Vi åkte förbi en gård med en man som klippte gräsmattan och kände doften av nyslaget gräs, en stor doftande syrenhäck längs vägen, en brädgård som doftade solvarm skog och sen tillbaka till verkligheten, en lägda, nygödslad... 



Maxhastighet: 40,5 km/h
Medelhastighet: 24,27 (inkl flera stopp för kartkoll och olika korsningar samt stadskörning)

Maxpuls: 172
Medelpuls: 145

Kommentarer
Postat av: Lina

Vilken härlig cykelhelg!

Mums med hotellfrukost :-)



Nu har jag uppdaterat om min cykeltävling :-)



2009-05-31 @ 23:06:30
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Emelie

Ojojoj, här har det fullkomligt ramlat in inlägg. det ser ju ut som att du har haft en helt underbar cykelhelg med finfint väder och massa god mat. Vilka vackra naturbilder du har tagit också, verkligen idyll! Hoppas helgen var lika skön som den ser ut att ha varit :)



Kram

2009-06-01 @ 10:05:36
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback