CYKELBEKYMMER

Som bekant är jag otroligt velig och har svårt att komma till skott med cykelköp. Ikväll har jag gjort ett fjärde besök på Hagacykel och jag är inte helt hundra på följande men  d e t  k a n  v a r a  s å  a t t  jag beställde mig en rktigt fin raring..!? Sen skulle jag ju ha både pedaler, skor, flaskhållare, specialpump, cykelväska och så kläder på det. Jag säger bara: Herregud! Jag kände mig tvungen att fullkomligt överlämna mig i säljarens händer och tro på allt han sa. Det känns inte helt bra. Jag tänker att det kanske finns vissa saker som är lika bra men billigare att köpa någon annanstans.


Många många cyklar att titta på...

...och lika många att prova om man ville och orkade.

Kommentarer
Postat av: Lina

Vad beställde du för kärlek?



Jo det blir ju mycket andra grejer som tillkommer som man måste köpa. Jag kommer ihåg när jag skulle hämta min cykel, det var pedaler, skor, hjälm, flaskhållare och mycket annat som rekommenderades. Lite saker köpte jag där på cykelaffären, och såg till att jag fick en schysst paketpris :-) Cykelhandlarna brukar vara schyssta när man köper mycket. Kolla in vad de har för grejer om det är något du fastnar för. Annars kan du alltid kolla runt i andra cykelaffärer, sportbutiker.



Det viktigaste i början är att du köper hjälm, skor, pedaler som passar till dina skor, flaskhållare, slang, pump, däckavtagare och en liten cykelväska. Dessa grejer går ju att hitta bland annat på biltema som då kan vara lite billigare. Det är svårt att veta i början vad man ska köpa och vart man ska köpa det. Man får kika runt lite.



Hoppas att jag har varit till någon hjälp :-)

Om det är något annat du funderar på så bara fråga så ska jag försöka hjälpa. men jag vet det är verkligen en djungel av prylar.



Lycka till :-)

2009-05-14 @ 22:28:17
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Lina

Vad beställde du för kärlek?



Jo det blir ju mycket andra grejer som tillkommer som man måste köpa. Jag kommer ihåg när jag skulle hämta min cykel, det var pedaler, skor, hjälm, flaskhållare och mycket annat som rekommenderades. Lite saker köpte jag där på cykelaffären, och såg till att jag fick en schysst paketpris :-) Cykelhandlarna brukar vara schyssta när man köper mycket. Kolla in vad de har för grejer om det är något du fastnar för. Annars kan du alltid kolla runt i andra cykelaffärer, sportbutiker.



Det viktigaste i början är att du köper hjälm, skor, pedaler som passar till dina skor, flaskhållare, slang, pump, däckavtagare och en liten cykelväska. Dessa grejer går ju att hitta bland annat på biltema som då kan vara lite billigare. Det är svårt att veta i början vad man ska köpa och vart man ska köpa det. Man får kika runt lite.



Hoppas att jag har varit till någon hjälp :-)

Om det är något annat du funderar på så bara fråga så ska jag försöka hjälpa. men jag vet det är verkligen en djungel av prylar.



Lycka till :-)

2009-05-14 @ 22:32:12
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Malin

Ja verkligen en baksida med cyklingen....aaahhhh är så arg just nu. Haft sönder två ventiler denna vecka, så blir tyvärr ingen cykling imorgon :(

Men man ska väl lära sig den hårda vägen :)



Härligt att du är så nära!!

Jag köpte: pedaler, cykeldator, flaskhållare, liten väska, pump, reservslang o däckavtagare.



Haha...erfaren vet jag inte...håller på att lära mig just nu att byta slang o pumpa däck :)

2009-05-14 @ 22:39:03
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: Emelie

Oj vilka maffiga kommentarer här ovan, antar att det finns en och annan som kan grymt mycket om cykling där ute. Nåja, hoppas att du blir nöjd med ditt val och att det inte blev orimligt dyrt :)



Kram Emelie

2009-05-15 @ 09:41:39
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: izza

Åh, spännande med en ny cykel!! :D



Har ni ingen sportanläggning som man kan hitta en 400-m bana på någonstans där du bor? Man måste väl träna friidrott även i Norrköping nånstans ;) Men jag fick ju aldrig springa på den riktiga banan. Hade säkert fått plats jag med, men vågade inte riktigt inkräckta på de andra som höll på med både höjhopp och lite löpning, hehe.



När är Vårruset hos dig? Det gick kalas igår! Riktigt nöjd! Men du behöver väl inte slipa så jättemycket på löparformen!? Jag är helimpad över att du klarade milen på under timmen! :)



Ha en trevlig helg!!

2009-05-15 @ 19:23:10
URL: http://runrunner.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback