DAGENS TRÄNING

Cykling, 1 h 48 min.

43 km. Åh, äntligen tränat igen! Sköna känsla! Och inte blev det sämre av att få cykla och känna att jag kommer närmare närmare verkligheten och den stundande tjejvättern...

Först kände jag rädslan, den gnagande oron och var tvungen att hantera mina egna mardrömmar i form av att fastna med fötterna, tippa ut i vägen, bli påkörd av bilist och det finns ett gäng alternativa sceniarion till. Jag kände mig farträdd och undrade ännu en gång vad jag gett mig in på... Sen började jag lita på mig själv, känna mig mer och mer självsäker. Jag cyklade helt själv på nya vägar och jag hittade en fin väg till Söderköping, förbi Snöveltorp och det var ganska kuperat men lagomt lite trafik. Jag fick kämpa i en del uppförsbackar och det var skönt!



Väl framme i Söderköping, som jag inte riktigt hade räknat med att nå, så sken jag ikapp med solen. Fascinerad av värmen och det faktum att jag kunde cykla i enbart kortärmat. Vilade mig en stund på en gräsplätt och laddade om inför hemvägen och lite mer motvind.





På återresan bockade jag av en ny händelse i min cykelkarriär. Jag vågade försöka och lyckades fiffla loss vattenflaskan i farten och fukta strupen och sätta tillbaka flaskan i hållaren, medan jag trampade... Stolt och nöjd över de små sakerna.



Måste slutligen slå ett slag för trafiksäkerheten och trotsar utseendet med att vara smart och rädd om mig. En reflexväst!

Kommentarer
Postat av: Lina

Weee vilken härlig tur!

Bra att du trotsar dina rädslor!



Jag vet att i början var jag också lite skraj med vattenflaskan.



Men det är bara och tro på sig själv :-)



Idag skiner solen och jag håller på och förbereder mig för en lång tur! :-)



Hoppas du får en fin dag!

2009-05-26 @ 09:13:21
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Malin

Härligt! Du är duktig! Har nog trosat min rädsla tror jag trots att jag glömt två ggr att clipsa ur innan det är försent och fallit åt sidan. Men då står jag still och har inte gjort mig illa. Lite läskigt är det dock.

Tänkte ta mig ut på en tur ikväll om det inte regnar. Är så himla fint väder nu men enl. prognosen kan det bli regn till kvällen :( Har bokat mig på spinning ifall det blir regn. Inte alls sugen att cykla i regnet.



Ja har klippt mig men endast toppat det så bilden är nog lite missvisande, ser faktiskt ut som jag klippt mig kortare vilket jag inte har.



Japp får låtsas att veckan börjar idag :)

2009-05-26 @ 09:44:52
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: Sara (Träningsglädje)

stor kram till dig - din kommentar hos mig gjorde mig jätteglad. att blogga är fantastiskt roligt när man har världens bästa läsare. och det ger mig en sådan otrolig energi - så stort tack!!!! :-)



över till cyklingen. fattar inte hur man både kan vara snygg och cykla samtidigt, men du lyckas! :-) och snygg cykel har du också! vad kostar en sådan egentligen? och är det jobbigt att cykla 43km? hur känns rumpan efter en sådan sak? jag har ju en liten plan att cykla sthlm-gbg på 4 dagar, vilket blir typ 15 mil per dag - men eftersom jag aldrig cyklar (annat än på spinningcykel) så vet jag inte hur det känns och hur realistiskt det är. vad anser du? jag antar att det är just rumpan och skav i händerna som kommer bli jobbigast??

2009-05-26 @ 12:48:16
URL: http://traningsgladje.se
Postat av: Lina

Det blev ändrade planer för mig idag. Det blev stranden på morgonen istället och sen när vi kom tillbaka så hade det hunnit att bli mulet och det ser ut som att regnet är påväg:-( attans! men fick en mysmorgon vid havet, det var härligt! Det får bli spinning+pump ikväll istället:-)



hoppas du haft en bra dag och att solen lyser på dig!

2009-05-26 @ 15:37:41
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Malena

Åh vilken härlig blogg och vad snygg du är :-) Jag funderar också på att ge mig i kast med cykling. Har en ny cykling åt racerhållet, inte som din värsting dock! Just nu har jag dock snöat in på löpningen som är så kul. Och jag är nog, om jag erkänner, lite feg för cykliing. Tänk som man kan vurpa. Och jag saknar min fotbroms... Det blir nog ingen toppencyklist av mig. Men väl en god motionär. Men hur ska man hinna allt? Cykling, löpning, styrketräning, promenader? Det finns ju ett socialt liv också sägs det, allt är inte bara träning??!



Jaja, hur som helst, din blogg är supertrevlig och inspirerande och numera bokmärkt!



Träna rejält :-)

/Malena

2009-05-26 @ 17:47:11
URL: http://bredablick.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback