HOT MOJO

Igår spenderade jag hela dagen i Stockholm och ville väl egentligen hitta på så mycket jag bara kunde men jag hejdade mig själv och försökte ha lite marginal och luft mellan olika möten.

En av de första sakerna jag bokade in var i alla fall ett besök på nyöppnade (öppnade i februari -12) SATS Spårvagnshallarna. Gymmet har det bloggats flitigt om och det har känts väldigt modernt, snyggt och lagomt ruff. Dessutom har de ett gruppass av Hot MOJO som är Monika Björn och Johanna Anderssons egna yoga i varm sal, dvs 38 grader. Faktum är att jag inte har yogat för varken Monika eller Johanna ännu men på vårt gym är det oftast Global yoga som är Johannas koncept och det gillar jag väldigt mycket. Så jag var väldigt nyfiken på det här yoga-passet och med hjälp av Åsa Fornander fick jag en gästplats trots att hon själv inte var instruktör just denna onsdag utan hade en vikarie

Det här passet beskrivs som enkelt med tufft. Min känsla när jag gick därifrån var tyvärr inte så där yoga-hög och lycklig som jag brukar bli. Instruktören var ganska hård, tydlig och väldigt inne i instruerandet med vänster ben hit, knän dit och böja upp och klappa i takt - men jag saknade ett flöde och mjukhet. Vi fick inte veta någonting om om syftet, vad vi kunde uppnå eller sträva efter. Det känns konstigt eftersom de mest positiva sakerna som folk säger om kreatörerna till denna yoga är att de förmedlar känsla, kärlek och genomtänkta pass.
Så mitt omdöme av Hot MOJO blir tyvärr inte särskilt bra. Om det berodde på själva passet eller instruktören eller en kombination vet jag inte. Jag vet att man inte ska döma någonting efter en enda gång men just nu är det här inte ett pass jag längtar efter igen. Rejält svettig blev jag i alla fall men det berodde nog mest på värmen som jag är väldigt ovan med.

Själva SATS var inte så stort som jag trott av bilder jag sett och det jag gillade bäst var den "funktionella" ytan där de personliga tränarna verkade hålla till med mycket roliga redskap och löparbanor.








Kommentarer
Postat av: erika

Synd att jag inte hann träffa dig denna gång! Hoppas att det snart blir av vid annat tillfälle istället.

2012-05-31 @ 14:23:24
URL: http://sandsnovatten.blogspot.com
Postat av: Jonna

Kul att besöka det omskrivna gymmet! Skönt att du är rak och säger vad du tycker, fast du inte tyckte passet var toppen. Det uppskattas!

2012-05-31 @ 19:35:40
URL: http://www.fartfylld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback