VEGGIE-UTMANINGEN

Steg ett: Handla hem vegetariska produkter att fylla upp kyl och skafferi med.

Det gäller ju att det finns bra och goda grejer hemma när man tränat och är hungrig och vill laga mat snabbt och enkelt.

Än så länge är det ingen brist på fantasi i alla fall. Jag tänker vegetariskt och kommer på mer och mer goda grejer jag vill laga och handlar bara mer och mer saker. Jag har redan varit i fyra olika affärer och handlat med mitt vegetariska tänk. Det är så kul!

Jag misstänker dock att en negativ sida med att handla så mycket (mer än innan) färska grönsaker (bland annat) till ett singelhushåll är att det finns en risk att maten blir gammal och dålig. Planering brukar inte vara min sämsta sida men just nu handlar jag lite ostrukturerat men jag kör på och så får vi se hur det går...



Tur det finns konserver också...

Kommentarer
Postat av: Mirjam

Bra utmaning tycker jag som är vegetarian sedan tioårsåldern och numera är helt såld på vegetarisk mat. Saknar verkligen ALDRIG kött :)

Min blogg handlar om god vegetarisk mat, tänkte att du kanske är intresserad eftersom din utmaning handlar om just det. Ha det bra, kram!

2012-06-11 @ 00:05:44
URL: http://lagavego.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback