MATSEDELN

Ett litet sammandrag så här långt.

I söndags började jag och då kokade jag storkok och improviserade hejvilt med kryddor i min gjutjärnsgryta. Det var morötter, palsternacka, lök, kidneybönor, vita bönor och kikärtor. Grytan serverades med ris.

Samma rätt åt jag till lunch igår och på kvällen gjorde jag en svampomelett med lite borgmästarost (som började bli gammal). 

Idag åt jag jordgubbar med mjölk till lunch (sommarkänsla!) och kompletterade med ett hårdbröd + avokado + keso. Ikväll har jag lagat en ost- och purjolökspaj med fullkorn.

Alltså det är så himla roligt att laga mat. Och att nu följa ett vegetariskt tema och tänka lite extra på vad jag äter känns så bra och rätt. Och jag är så glad för all respons jag fått. Tack!










Kommentarer
Postat av: Keron

Mer sånt!

2012-06-05 @ 22:12:11
URL: http://keron.blogg.se/
Postat av: ma

Mmm,ser gott ut! Blir spännande till helgen...

2012-06-05 @ 22:32:05
Postat av: Karin

Nu bir jag hungrig:) Mumsigt det ser ut!

2012-06-06 @ 05:56:20
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback