UTOMHUSPASS MED CROSSFIT LULEÅ

Jag var nervös hela torsdagen och gruvade mig inför ett tufft pass och hur kroppen och psyket skulle reagera på tuff träning igen. Men jag hade inte behövt vara orolig...
 
Fem glada deltagare dök upp på passet och vi blev välkomnade av två instruktörer ute på en solig gräsmatta. En presentation och genomgång av passet, uppvärmning, teknikträning och sedan en AMRAP på 12 min för att avsluta träningen med gemensam stretch.
 
AMRAP (As Many Rounds As Possibly)
 
36 m shuttle sprint
7 push-ups
12 m walking lunges
 
Jag tappade givetvis räkningen på hur många varv det faktiskt blev. Jag hade fullt upp att komma ihåg ordningen och springa rätt längd och hålla balansen på trötta ben. Så roligt att träna i grupp och få personlig feed-back och pepp.
 
På det stora hela var det en riktigt bra kväll och jag är så glad att jag vågade mig dit. Nu har träningsvärken kommit i både axlarna och rumpan.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Var det via inpuls passet ordnades? Verkade roligt! :)

Svar: Hej Anonym. Nej, det hade inget med Inpuls att göra utan det är Crossfit Luleå (sök på dem på facebook) som är ett eget företag (gissar jag) som kör detta.
Annika

2012-08-11 @ 13:40:56
Postat av: Sanna

Åh vad härligt! längtar efter hård träning!

2012-08-11 @ 16:24:39
URL: http://lillaelias.blogg.se
Postat av: Mari

Men gud så kul. Vill också =) bra kämpat !!

2012-08-11 @ 16:29:13
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Emelie

Det låter jättekul! Jag har själv länge velat prova crossfit och jag vet att man kan delta på sin egen nivå men jag är nog lite för feg ändå och tänker att alla ska undra varför jag som är så svag är där, haha!

2012-08-12 @ 10:14:53
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback