HÖSTTANKAR 2012

Vad gäller hösten 2012 har jag både hårda och mjuka mål. Målsättningen stavas balans för att kunna pricka in både och. Välmående är mitt viktigaste mål.
 
Jag vill träna hårt. Jag vill övervinna rädslor. Utmana mig. Våga stå på startlinjen till något lopp igen. Jag vill ha synliga muskler. Utveckla bra kondition. Sätta personbästan i styrketräning. Lyckas komma djupare i olika asanas i yogan. Få kontinutet i allt.
 
Jag vill även skära ner på träningen och vara nöjd ändå. Det finns ingen anledning för mig att träna varje dag. Jag mår bra av vila och jag ska lyssna mer på kroppen. Jag ska våga ta det lugnt. Jag ska njuta av andra saker än träningsendorfiner. Lära mig att känna efter och inte borra ner huvudet i marken och alltid bara köra.
 
Yogan kan nog hjälpa mig att hitta jämnvikten där i mitten eftersom det både är träning och återhämtning för mig. Mental närvaro och varsevarande (Har ni lyssnat på Björn Lindeblads sommarprat?). Beroende på vilken typ av pass jag kör kan det antingen vara galet fysiskt tungt eller stretchande nedvarvning.
 
Yoga ligger dessutom i fokus under träningsveckan i Portugal i oktober. Yoga planerar jag att fortsätta träna på både Inpuls (som får fler pass i veckan under hösten) och på Luleå yogacentrum (som har både kurser och workshops). Dessutom har jag hittat ett nytt yogaföretag här i stan jag vill prova (får återkomma till det) och även bli bättre på att utöva yogan på egen hand. Så enbart yogan kan egentligen hålla mig fullt sysselsatt inser jag.
 
Hösten brukar för mig vara bästa säsongen för löpning och jag har en liten förhoppning om att jag ska ha energi och lust till att springa igen när luften blir friskare och svalare igen.
 
Förra säsongen tog jag uppehåll från skidåkningen men i år skulle jag vilja åka mer skidor igen. Drömmen om ytterligare ett Vasalopp finns i bakhuvudet även om det redan är fullbokat.
 
Crossfit känns väldigt rätt och kanske kan bli en ny satsning om det nu öppnar ett gym i Luleå och om pengarna räcker till.
 
Eller så får jag inse att jag inte kan göra allt samtidigt... Balans. Känna efter. Prioritera.
 

Kommentarer
Postat av: Mari

Kloka ord !!!!! Kraam

2012-08-17 @ 07:32:04
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Jonna

Spännande Annika! Visst går det att ordna en plats till Vasaloppet om du vill! Kanske ngt skidläger blir aktuellt också ;) Balansen är ju det viktigaste, att inte "bli" det du utför, t.ex. i träningsväg. Utan att vara jag oavsett...

2012-08-19 @ 19:21:40
URL: http://www.fartfylld.blogspot.com
Postat av: JoHo

Låter klokt! Och VILKET härligt foto!!

2012-08-21 @ 10:55:46
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback