FRUKOSTYOGHURTEN

 
Jag har aldrig varit något stort fan av vare sig fil eller yoghurt. I många år har jag ätit gröt till frukost och sedan vanlig osötad naturell yoghurt som jag blandat ut med någon sötad variant för att smaken skulle bli godare. Det sista året har jag serverat mig själv yoghurt i ett litet glas istället för på tallrik och toppat med blåbär vilket har varit både gott, lättätet och nyttigt. Under sommaren har jag bytt ut blåbären mot jordgubbar och det har varit extra lyxigt och somrigt sött.
 
Men nu har jag om möjligt hittat något som toppar både blåbär och jordgubbar: Nektariner!
 
De passar så fantastiskt bra i yoghurt, de är jättesöta, konsistensen är mjuk och smälter ihop med yoghurten i munnen och så är det väldigt vackert att njuta av färgerna. (Därmed har jag dessutom hittat ett sätt för mig att äta frukten utan att söla allför mycket - det är ju omöjligt att äta den som den är och bita en tugga direkt från nektarinen..?)
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mums! Nektariner e så goda men som du säger: svåra att äta :-P
Jag äter nästan alltid yoghurt till frukost, med fullkornsflingor och bär.

2012-08-14 @ 10:12:08
URL: http://lillaelias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback