ÅTERKOMSTEN

Den här träningen har varit efterlängtat och samtidigt rent fasansfullt pirrig. Återkomsten till gymmet. Styrka och kondition - sådant har jag inte tränat på riktigt sen i somras känns det som (det kanske inte är helt sant).

Men det enda jag tränat sista månaden är bara yoga och min kondition känns riktigt dålig just nu.

Det har suttit hårt åt att komma igång igen. Jag vet att jag vill att allt ska vara som förr. Jag vill vara lika stark, lika uthållig och ha lika bra balans och trivas lika bra i träningskläderna som innan. Men självklart så kan det ju inte vara så när jag inte har hållt efter... Jag ville helt enkelt inte bli varse om hur svag jag har blivit. Men det här är ju dåliga argument och någon gång måste ju vara en första gång och om jag börjar nu så kommer det kännas bättre bara om ett par veckor. Så det var bara att bita i det sura äpplet.

Även om jag inte ser mig själv som någon fantast av gruppträning så kan det vara en fördel att någon annan talar om vad som ska göras. Och jag fick ett infall och bokade Body Pump och jag visste att det skulle bli en utmaning bara att välja rätt vikter. Jag ställde mig medvetet längst bak och skämdes över min stång som jag hade föreställt mig skulle sticka ut som "den med så lite viktplattor på".

Jag vet inte om jag hade tur att hamna på en klass med många nybörjare men när jag såg mig omkring (och jämförde - så som man inte ska göra) så kändes det rätt bra ändå. Jag sänkte faktiskt inte alltför mycket motför vad jag klarat av tidigare och jag blev grymt peppad av att kroppen svarade. Yogan måste ha gett en del styrka ändå - även om Bodypump kanske egentligen inte är styrketräning utan mer kondition men ändå fick jag en wow-känsla.

Idag är utmaningen att leva med träningsvärken - den kommer smygandes känner jag.


Kommentarer
Postat av: Mari

Shit vilken känsla. Vad duktig du är =)

2012-04-13 @ 10:10:59
URL: http://marriie.blogg.se/
Postat av: Erika

Äsh, det är väl bara på yogan man inte får jämföra väl? :P Vad roligt att det känns bra och att du är peppad!

2012-04-13 @ 12:54:51
URL: http://sandsnovatten.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Vad härligt att träningen kändes bra och starkt jobbat att komma igång igen efter ett uppehåll. Att börja om "på nytt" efter ett uppehåll är alltid tungt mentalt. Heja heja!



(Och vilken påsk du ser ut att ha haft, så härligt!)

2012-04-13 @ 13:43:17
URL: http://ullisanteckningar.blogspot.com
Postat av: Jonna

Wihoo, heja Annika! Jag tror att du samlat på dig en hel del styrka genom all yoga och flåset hittar du snabbt tillbaka till! Ska du springa Gbg-varvet?

2012-04-13 @ 14:05:11
URL: http://www.fartfylld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback