MÖRBULTAD

Mörbultad är bara förnamnet av hur jag känner mig just nu.

Men det har ingenting med träning eller träningsvärk att göra egentligen. Även om det känns som att jag manglat ryggen med tunga vikter... Jag har de senaste månaderna gått på akupunktur för att behandla min elaka migrän.

Jag gillar rent generellt inte att prata om min migrän och försöker ofta undvika att berätta för folk i min närhet att jag haft migrän igen. Det är jobbigt när folk "tycker synd" om en och det blir liksom jobbigt för mig att göra vänner, kollegor, familj oroliga för min skull. Nog för att det är skitjobbigt och trist med anfallen men jag överlever ju. Jag vill inte att "sjukdomen" ska vara en del av mig och jag vill inte vara "sjuk" men nu är det så och jag ska göra allt jag kan för att bli frisk så nu skriver jag om det här ändå.

Hur som helst. En bloggläsare tipsade mig för länge sedan om att behandla nacken för att komma åt besvären men eftersom jag aldrig haft några besvär av nacken har jag tidigare tänkt att det inte skulle hjälpa mig. Men nu har jag alltså gått på akupunktur avverkat massa punkter över hela kroppen och slutligen landat i att de senaste veckorna behandla nacke, rygg och hals. Det känns verkligen som att det kryper i hela kroppen, det sträcker, pirrar, domnar, hoppar, värker, strålar och händer grejer minst sagt när jag har nålarna i mig nu. Han som sticker nålarna i mig tror helhjärtat att jag ska bli bra. 

Själv håller jag verkligen alla tummar jag har att det här ska ge något resultat i förbättring eller i allra allra bästa fall mota bort migränen helt. Ja, herregud vad jag hoppas.


Kommentarer
Postat av: lina

Håller tummarna hårt och hoppas! <3

2011-09-21 @ 19:41:08
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: JoHo

Åh! Hoppas OCKSÅ att den ska försvinna! Typiskt onödigt med migrän :(

2011-09-21 @ 21:12:36
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com
Postat av: Carl-Magnus

Vetdu, det låter jobbigt och jag tycker inte att det är fel att prata om det alls. Nålarna kommer ju funka!

2011-09-22 @ 00:02:59
URL: http://www.järnpöjkarna.se
Postat av: Jonna

Jag tror också stenhårt på att nålarna kommer att hjälpa dig!



Har läst ikapp dina fina, finurliga, fundersamma inlägg! Haha, ja, gymmet känns verkligen som en fritidsgård ibland!



Och ang. löpkänslan så tycker jag du är hård mot dig själv! Jag minns minsann när du njöt av intervaller OCH sprang över 20 km-pass! Det gör man inte bara sådär inte!

2011-09-22 @ 07:57:45
URL: http://fartfylld.blogspot.com
Postat av: Malin

Håller verkligen tummarna att det kommer hjälpa!!

2011-09-22 @ 10:37:36
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: Helena

Vad skönt att du äntligen får hjälp för din migrän! Hoppas verkligen akupunkturen hjälper dig!

Jag har testat både akupunktur och massage mot min migrän. Akupunkturen hjälpte mig första gången. Efter det var jag i princip migränfri i 4-5 år! När den sen kom tillbaka igen, och jag testade akupunktur igen, så hjälpte det inte. Gick då till en idrottsmassör som gav mig TUFF massage i nacke, axlar och rygg. Denna gång var det det som hjälpte mig!

Ge akupunkturen en chans, som du vet så krävs det ganska så många behandlingar innan man kan säga om det hjälpt eller inte. Men om det inte skulle hjälpa dig så kanske massage kan.

Lycka till! Jag håller tummarna för en smärtfri tillvaro!=)

2011-09-22 @ 10:43:20
Postat av: Katten

Det här låter säkert konstigt för folk som inte har migrän, men min syster har haft elaka skov med denna otrevliga åkomma och hon fick till slut behandling med botox i pannan. Och det hjälpte henne, med löpande behandling. Hjälper tydligen till med muskelavslappning (förlamning?!) och rynkfriheten är ju bara en bonus..Hoppas du blivit bättre hursomhelst. Heja, heja från en annan fröken duktig.

2011-10-14 @ 22:04:11
URL: http://piggochduktig.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback