TERRÄNG

Igår kom latmasken smygandes på mig igen... Tröttheten efter jobbet gjorde att jag började förhandla med mig själv om vilodag trots att jag varit träningssugen hela långa dagen innan hemgång. Tack och lov insåg jag att jag vilat hela helgen och att det bara var att bita ihop, byta om och sticka ut.

Fördelen med löpning är att det går snabbt från beslut till avslut.

Solen tittade fram på kvällskvisten och jag beslöt mig för att leta mig in i skogen och få tillbaka lite energi från naturen. Det blev fartlek i terräng med naturliga inslag av gång när jag blev trött. Riktigt roligt, skönt jobbigt och vackert att få vara ute och träna.

Ett bra pass på en timme och när jag kom hem var jag piggare (dock tröttare i benen...) än innan jag stack ut. Men det visste jag väl också innerst inne att det är så det funkar.




Kommentarer
Postat av: Emelie

jag känner tyvärr sådär ganska ofta men man mår ALLTID bättre av att ta tjuren vid hornen och baar göra det. Idag har jag tränat yoga och förra veckan cyklade jag till och från jobbet varje dag, det är 50 minuter enkel väg. Hurra för mig! ;)



Kram

2011-05-17 @ 21:29:02
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Anki

Ser riktigt härligt ut..:) Nu blev jag sugen på att springa också..

Postat av: Ulrika

Det ser ut som en väldigt fin stig att springa på! Ska utmana mig själv på liknande stigar nästa helg på Bergslagsleden.

Svar: Jo det är ju det som är problemet, att bestämma sig för vad man vill göra på semestern. Många roliga saker finns det ju att hitta på men i år bestämde vi oss för att det var dags för Kungsleden. Men vi har ju fler dagar semester så det kanske hinner bli något mer... ;-)

2011-05-18 @ 13:27:09
URL: http://ullisanteckningar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback