SPINNING



Åh ljuvliga träning. Jag är på väg tillbaka. Som människa och som mig själv. Förkylning och påtvingad vila kan ta fram det sämsta ur mig. I kombination med allt påskgodis (som fortsatte hela veckan ut) har jag känt mig slappare än slappast. Jag har definitivt en latmask boende inom mig och den växer när jag börjat vila. För varje dag som går så blir hindret ännu större att komma över. (Jag kan verkligen förstå känslan av omöjlighet att börja träna om man aldrig har gjort det innan) Jag känner mig hemma men samtidigt väldigt obekväm i den lata rollen.

Gårdagen började med att jag hade lite träningsvärk i benen efter joggningrundan. Det gjorde mig glad. Sen så  bokade jag lång-spinning på Inpuls för finaste Lina. Det var en skön känsla att veta att jag skulle få träna och jag njöt av att ta mig hem i tid och göra i ordning mellis/middag innan jag drog iväg.

Det är så skönt att träna, både kroppsligt men allra mest psykiskt. Om det är de där endorfinerna eller hur det egentligen funkar bryr jag mig inte om. Men jag mår så bra av det!

Kommentarer
Postat av: Sara

Läskigt, det här inlägget kunde lika gärna skrivits av mig, så väl stämmer det in på mig själv :O

2011-05-04 @ 09:58:43
URL: http://mtbsara.blogspot.com
Postat av: Andréa

Jag har också en latmask boende inuti :) Av någon konstig anledning vill den dock (nästan) alltid träna, men vardagsmotion och sånt är det dåligt med :) Godisgris är jag också (ännu mer nu när jag ammar och har ett högre energibehov) så det är ju tur att jag iaf gillar att träna :)

2011-05-04 @ 10:30:03
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Postat av: Jonna

Jag tycker man blir mer peppad att äta bra och allting när man tränar, fylla på med bra bränsle liksom. Är man sjuk och vilar brukar jag inte orka hålla ångan uppe, då blir det mkt snask. :) Skönt att du är på gång!

2011-05-04 @ 20:52:08
URL: http://fartfylld.blogspot.com
Postat av: karin

Känner precis igen känslan!! Konstigt när man tycker att det är så kul att träna! Tänk då de som aldrig upplevt träning som lustfyllt, för de att "ta sig i kragen" är lite av en hjälteinsats.

Fast just nu sitter jag med en förkylning och LÄNGTAR ut. Det är nog ett tecken på att jag inte är så sjuk som jag känner mig, för det är då (iaf för mig) som latmasken tar över. Man orkar inte ens tycka att det vore kul...

2011-05-04 @ 21:43:52
URL: http://karintanker.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback