INFÖR MARATHON

Även om jag inte ska springa själv så ska jag vara på plats och heja på alla duktiga duktiga löpare.

Speciellt min kära sambo ska få extra mycket hejarop och langning (utifall att han vill ha det). Eftersom jag aldrig varit på plats det är svårt att veta var jag (och mina föräldrar) ska stå längs banan för att se så mycket som möjligt. Jag funderar även på om det finns någon dunderkur med energi eller vätska som är guld värt sista kilometrarna?

Letar också efter mysig restaurang med bra mat i Vasastan, gärna nära Hagagatan för att fira (förhoppningsvis) marathonlöparen och mor (en dag för tidigt).

Om någon har några tips om ovanstående tar jag tacksamt emot dessa!

Kommentarer
Postat av: Malin

Aha du ska till stan oxå nästa helg! Kul, då kanske vi ses?! Jag följer oxå med som support. Förra året var det tight att hinna se Peter halvvägs och sen vara på plats i mål, men jag klarade det. Fick jobba ibland :)

2011-05-20 @ 11:40:31
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: Sofy

Rekommenderar restaurangen "döden i grytan", långt ner på norrtullsgatan, mot Hagaparken. Det är mysigt invändigt, men man ser inget ut ( med det sagt att man inte kan sitta o njuta av någon utsikt på en uteservering eller så). Maten är fantastisk, bästa Italenaren i stada om man frågar mig!



Tror det är högst individuellt vad man vill ha i langning, coca cola mot slutet hade jag gillat!



Finns flera bra ställen för att se löparna, gärdet ser man dem vid start, början på varv 2 och kan sen flytta sig närmre stadion, det kan vara en idé!

2011-05-20 @ 12:29:18
URL: http://www.uppochhoppa.se
Postat av: Elin

Håller med ovanstående om att cola säkert är välkommet :) Nu vet jag ju inte alls hur man mår i slutet av ett maraton, men jag bälgade i mig två muggar med cola vid sista vätskan på Lidingö i höstas och det var sjukt gott efter all sportdryck. Men fråga karln så det blir rätt :)



Vi är kvar i Stockholm till på söndag, så om ni har möjlighet vore det roligt att ses! Men det kan vi ta på telefon. Stor kram!

2011-05-20 @ 17:44:53
Postat av: Jonna

Åh vad kul, vi ska faktiskt också äta middag i Vasastan på kvällen, jag och min familj! På Helens Bar och Krog. Jag har ätit där två ggr förut och det är jättegott och bra tycker jag!



Ser fram emot att ses nästa helg, för jag hoppas vi ses och kan heja :)



Usch, nu blev jag nervös igen.



Vad superfin bloggen blev! Grymt!



Och du ser superpigg och sportig ut på cykeln! Vad skoj! KRAM!

2011-05-21 @ 12:57:06
URL: http://fartfylld.blogspot.com
Postat av: Erika

Efter en mara passar kanske pasta på CiaoCiao på Odenplan bra :)



Se till att sambon stoppar på sig sådana där gels från t ex Vitargo. Bra att ha sista milen!

2011-05-23 @ 08:49:30
URL: http://sandsnovatten.blogspot.com
Postat av: Coyntha

Vad kul att du kommer? Vart ska ni stå? Berätta så jag vet och försöker kolla efter er!

Det känns så spännande!!

Vill gärna se er!!



kram



Coyntha

2011-05-26 @ 16:00:54
URL: http://coyntha.wordpress.com
Postat av: Katten

Kom förbi oss i Rålis, vore jättekul! Vi sitter och hejar och peppar och dricker kanske lite rosé om solen är framme :)

DM:ar mitt nr om du skulle bli sugen!

2011-05-27 @ 09:28:55
URL: http://piggochduktig.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback