FREDAG!

Idag blir det vila!

Jag har haft fullt upp från morgonkvisten då jag klev upp (hasade) och gräddade klart ett bröd som jag förberedde igår. Det var min tur att ordna frukost på jobbet och eftersom det blev väldigt uppskattat och gott med nybakat morotsbröd till frukost så känns det värt att pyssla lite extra ibland.

Jag sitter framför datorn med en grym träningsvärk. Dels körde jag styrka med Lina igår och det tog självklart på hela kroppen. Men dels så är jag övertygad om att det är brödknådningen som känns i nacke och skuldror. Skulle ge nästan vad som helst för massage just nu.

Gårdagens pass:

Delade in övningarna två och två.
40 sek per övning x 3 rep.

1. Armhävningar
Hopprep

2. Burpees
Dips på bänk

3. Upphopp på bänk
Axelpress med stång

4. Swing med hantel/KB
Mage på bänk

En helt ny kombo för oss och vi hade ingen aning om hur lång tid det skulle ta. Men 45 minuter senare var vi precis färdiga och jag hann med bussen hem.

Ruggigt jobbigt och jag kan inte säga att jag orkade så bra som jag ville. Men det är bra att det finns lite att jobba på. Det är verkligen sjukt bra träning, kort och intensivt. Supersvettigt och i mitt tycke väldigt lyxigt att få köra ihop med en kompis som hejar, pushar och som ser till att man genomför. Mycket lättare att få till ett sådant här pass när man är två.


Kommentarer
Postat av: Andréa

Som jag skrev hos Lna så verkar det där vara ett jättekul pass! Så jag ska nog kopiera nån dag :)

2011-05-06 @ 10:00:23
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Postat av: lina

Wiihooo vilket bra pass vi fick till!!:)

Träningsvärk här också, axlarna gör ont, men en härlig känsla!!



ett sådant här pass i veckan och skifta övningar? Det är nästan ett måste :) Mycket roligare när man är två!



Ha en superbra fredag och trevlig helg! :)



Kram!

2011-05-06 @ 10:12:51
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Jonna

Gud vad roligt! Och kul att det känns direkt att det är effektivt och givande! Nybakt bröd slår allt... särskilt om man är mackoman. Vi bjuder också varandra på frukost på fredagar, men det är kanske 30 pers så jag brukar inte baka då. Men köpa ett färskt bröd på bageriet är också gott!

2011-05-06 @ 10:48:56
URL: http://fartfylld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback