ONSDAGSPASSET

Igår kickade jag igång löpträningen på nytt. Det blev ett relativt lugnt pass. Alltså lugnt och lugnt, det var ju jobbigt och svettgt men inte att jämföra med t.ex. intervaller. Jag sprang i 45 minuter och kan bocka av veckans distanspass. Ganska nöjd att passet gick så pass lätt och fort trots att jag inte hade med mig musik.

Sen var jag duktig och stretchade benhinnor och resten av benen. Tränade även  bålstabilitet och försökte mig på sidoplankan med varierat resultat. Övningarna blir hela annorlunda när jag gör dem strikt och med medvetenhet om exakt hur jag ska vinkla bäcken och vilka muskler som ska jobba. Jag har alldeles för lätt att "fuska" och använda "fel" muskler.

Jag har även en löpplan för veckoslutet och nästa vecka med ett bra upplägg så jag ser fram emot att fortsätta med marathonträningen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Blir så inspirerad av att läsa om din löpning, just för att du (liksom jag) länge kämpat med att hitta någon form av löparglädje! Kram på dig Annika!

2011-03-10 @ 12:39:05
URL: http://capturethismoment.shapemeup.se
Postat av: Jonna

Kul med upplägg och planer för löpträningen! Nu kör vi, mot maran!

2011-03-10 @ 20:56:07
URL: http://fartfylld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback