ALTERNATIVE

Måndag och tisdag har varit av det ovanliga slaget: Gruppträning på gym.

Jag har testat cirkelträning och functional moves. Båda passen passar mig ganska bra för det är inga krävande kordinationsövningar utan mer bara styrka och balans.

Cirkelträningen bestod av 13 stationer med en blandad kompott av bra styrkeövningar. Några gamla godingar och för mig nya. Kondition och styrka kombinerat i ett relativt bra tempo. Bra träning.

Functional moves är svårare att beskriva. Man använder dels viktplattor och en bräda och så gör man en hel del utfall och benböj och så lägger man på vridningar och utmanar kroppen lite extra. Ganske mycket mage i mitten av passet och så avslutades det med en explosivare del med mer hopp och springinslag.

Jag testade åter igen att springa en liten stund på bandet. Det känns lite i benet i början. Som en liten kramp i någon liten muskel längs med skenbenet. Men efter en liten stund så släpper det. Jag vågar dock inte springa på med risk att förvärra något. Det börjar kännas hopplöst att det inte blir bra nu. Efteråt så gör det ganska ont när jag går. Ja, det gör oftare ondare när jag går än när jag springer.



Jag tror dessutom att det är bra att förbereda mig på lite gruppträning inför Blogger Boot Camp om två veckor.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är kul med gruppträning och workout mellan varven, när man mest håller till ensam ute i spåren... en utmaning! Men svårt att "hålla igen" på gruppass tycker jag... jag blir så peppad och taggad av att träna i grupp så man måste liksom ge allt. Jag önskar så att vi båda är spring-ready snart, väldigt snart! Min fot känns ju också bara när jag går, i varje nertramp... så trist. Men om några dagar kanske..?

2011-03-30 @ 14:13:13
Postat av: Jonna

Jonna var det som skrev det där ja!

2011-03-30 @ 14:13:47
URL: http://fartfylld.blogspot.com
Postat av: lina

Klart att vi måste köra ett pass tillsammans snart!

Vi kan ju se hur nästa vecka ser ut.

Du får ju jätte gärna hänga med oss på ett pass också, vore kul!! :)



Ha nu en underbar helg :)Njut!



Kram!!

2011-03-30 @ 22:15:23
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: karin

Om jag vore statsminister eller kung så skulle jag förbjuda onda ben.

2011-03-31 @ 20:59:46
URL: http://karintanker.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Ja! Det är ju BBC snart ju. Ser verkligen fram emot att få träffa dig igen. Hoppas alla skador försvinner illa kvickt.

2011-04-01 @ 10:29:09
URL: http://traningseffekt.blogspot.com
Postat av: JoHo

BBC... är det bara 2 veckor kvar!? :) Wihej!

2011-04-01 @ 22:12:50
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback