BRUTAL + YOGA


Igår fick jag äran att träna med finaste Lina. Vi började med en kort sväng i gymmet innan vi skulle prova kvällens special-yogapass.

Efter att ha surfat runt på diverse träningssidor om tips på olika styrkeövningar hade jag fastnat för "brutalbänk". Det låter ju för kul för att strunta i. Det är alltså en sådan här magövning när man hänger i en speciell ställning i knävecken och går hela vägen ner med huvudet mot golvet och sedan upp i en lång situp och nuddar med armbågarna i knäna.

Efter vad jag läst så förstod jag att detta var en tuff övning och ett bra styrkeprov så innan visste jag inte om jag skulle klara en endaste... men med Lina med så vågade vi tillsammans göra premiär. Oj, vad roligt att se och känna att det gick så bra! Fyra set: 10, 9, 13, 9 stycken är jag väldigt nöjd med för att vara första gången. Dessutom stolt över att bara kunna klättra in och ur i den där ställningen.

Pumpade lite blod till musklerna i armarna innan det var dags för yogan. Jag har tänkt ett tag att jag borde försöka köra yoga mer regelbundet. Idag råkade vi pricka in ett specialpass med en instruktör utifrån som kom för att köra Kunalini. Det var en avslappnande, lugn, statisk yoga. Mycket andningsövningar och nack-, mag- och rotlås. Ärligt talat inte min grej, kände mig ganska obekväm och även om det var skönt att slappna av så tror jag inte att det gav så mycket.

Jag trivs dock väldigt bra i yogakläder. Loose style. Det får stå för den positiva upplevelsen med yogan idag.



Kommentarer
Postat av: Erika

Jag vill se bild på brutalbänken :)

2011-06-22 @ 10:20:55
URL: http://sandsnovatten.blogspot.com
Postat av: Jonna

Vi har något liknande på mitt gym, men inte lika avancerat... läskigt!

2011-06-22 @ 11:02:45
URL: http://fartfylld.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Jag har också känt mig lite obekväm ett par gånger när jag har testat yoga och det blivit för mycket fokusering på det där med lås på olika ställen ;-) För mig har lösningen varit att yoga hemma då jag helt slipper möjligheten att jämföra mig med andra och då jag kan välja ett pass utefter humör.



Bra jobbat i brutalbänken! En sådan saknar jag på mitt gym.

2011-06-22 @ 13:35:00
URL: http://ullisanteckningar.blogspot.com
Postat av: Erika

En snygging klär i allt!! ;)

Men tycker du borde yoga oftare av fler anledningar! :)

Kram!

2011-06-22 @ 15:48:33
Postat av: lina

Pratade med yoga-jenny idag, hon ska ha pass nästa tisdag, och hon kör ett pass som är grymt bra för löpare, mycket sträcka ut höftböjaren i konstiga ställningar. Tycker vi provar det passet! :)

2011-06-22 @ 21:20:48
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: lina

Pratade med yoga-jenny idag, hon ska ha pass nästa tisdag, och hon kör ett pass som är grymt bra för löpare, mycket sträcka ut höftböjaren i konstiga ställningar. Tycker vi provar det passet! :)

2011-06-22 @ 21:22:40
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Smsa Låna

Kul sida! Hur länge har du haft din sida?

2011-07-19 @ 01:42:11
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback