SÖNDAGSNÖJE

Lite kallare än helt idealiskt skidväder men Luleå och Ormberget bjöd på ytterligare en vacker vinterdag. Spåren var ganska kärva men efter gårdagens skräckupplevelse så var det ändå inget att gnälla över.

Ett långpass stod på schemat och min sambo tog med mig runt ytterligare två nya långa slingor att bygga på till milspåret. Det var kuperat vill jag lova. Upp och ner och kors och tvärs och hit och dit genom skogen. Pust, stön och flås och slit. Tidigt under passet hade jag stakat så mycket jag orkade och ryggen blev snabbt trött. Upplevde nästan som kramp i ryggslutet så som jag kan känna när jag styrketränar "Belly backs".

Första milen gick på 53 minuter men det var innan den jobbigaste sträckan och sen blev det bara tyngre och tyngre. Under de första 18,5 kilometerna drack jag bara lite saft och energin tog slut i sista långa slalombacken när skidorna även släppte och humöret gick i botten.

Laddade om med russin, nötter och lite choklad innan sista sträckan. Totalt sett blev det ett bra pass på drygt 25 kilometer. Inte riktigt så långt som jag hade hoppats på innan men det var ett jobbigt pass och det betyder bra träning.


Blå himmel


Solskensåkare


Dagens kringelkrokar

Kommentarer
Postat av: Fitnesscoachen

Det ser verkligen magiskt ut! Här i Göteborg har snön lämnat plats för is, grus, blåst och lite snöblandat regn någon dag då och då. Helt vanlig vinter med andra ord! :)

2011-01-31 @ 07:44:38
URL: http://www.metrobloggen.se/fitnesscoachen
Postat av: Andréa

Åh, jag vill också ha sån där fin vinter!!



Och vasan kommer gå hur bra som helst för dig, du kommer ju bli totalgrym av all den här skidåkningen!

2011-01-31 @ 08:56:01
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Postat av: Malin

Härligt väder både idag och igår. Blev lite nyfiken, hur åkte ni om ni åkte ännu längre än milspåret? =) Åh, önskar lokalsinnet vore bättre.. ;P

2011-01-31 @ 13:55:18
Postat av: Annika

Malin: Vi åkte extra-slingan mot Hertsön/Lerbäcken och det blev c:a 3-4 km extra och sedan runt Kronan(svängde vänster innan skjutbanebacken) som var en massa massa kringelkrokar och tvära svängar och kanske 4 km till...



Kul med långa, nya spår. Önskar dock att det gick lite fortare :)

2011-01-31 @ 23:32:53
URL: http://tremil.blogg.se/
Postat av: Malin

2011-02-01 @ 12:00:35
Postat av: Malin

Okej, ska testa den extra slingan nästa gång, kul med lite längre slingor, fast jag gillar att varva målet också ;) Farten kommer också ska du se nu när det blivit lite mildare väder o spåren inte är lika tröga..

Bra jobbat på bandet också, 1h där känns oändligt mkt jobbigare än ute. Vi får ta en gemensam runda ute snart =)

2011-02-01 @ 12:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback