BACKTRÄNING

Snöovädret som SMHI lovat kom inte alls. Istället så var det en superfin kväll med 10 minusgrader och sällskap av Lina och Per igen.

Jag och Lina körde uppvärmning ihop och sen hade jag planerat backintervaller. Det blev 5 x Sinksundsbacken, dvs c:a 2:30 min/styck. Vilan kom naturligt när jag gled när för backen igen.

Tror att jag mätte upp vinterns högsta puls idag, 187 slag/minut. Dock sjönk den snabbt på vägen ner så det kändes extra bra.

Jag tycker att det är jätteroligt med pulsbandet igen efter att ha haft ett rejält uppehåll. Förra året hade jag dock en uppmätt maxpuls på över 200 så jag har lite att jobba på. Jag har inte full koll på hur det här med pulsen fungerar och funderar på om det beror på att jag är sämre tränad, ett år äldre eller om det är något helt annat. Det var jobbigt idag åtminstone, så det är jag nöjd med!





Gjorde en ny variant av plocktallrik efter träningen. Det är så bra att plocka av alla nyttigheter som finns i kyl, grönsakslåda och bland rester. Lufttorkad skinka, gurka, paprika, fetaost, melon, fullkornsbulgur, tzatziki, avokado med en klick creme fraiche. Och så ser det gott ut med alla färger tycker jag.




Kommentarer
Postat av: lina

Riktigt fin kväll!



Grym du är och kör intervaller! Jag försöker ladda mentalt för att ta en annan sväng, men än så länge kör jag säkert i 5an spåret ;)



Nu blev jag hungrig igen efter att ha sett din goda plocktallrik!! :)

2011-01-24 @ 23:32:55
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Malin

Härligt god din tallrik såg ut, blir nästan lite hungrig igen ;P

Duktig du är med intervaller på skidorna. Ska ta och åka upp till Ormberget nu på en stund, dock ej köra intervaller =)



Jag tror dessutom du fixar Sthlm, du bygger massor med pannben och kondition nu med skidåkningen!!

2011-01-25 @ 08:45:00
Postat av: Anonym

Mumsig din måltid såg ut :D

Härligt med intervallpass, du blir ju grym på skidor ju!

2011-01-25 @ 08:47:50
URL: http://capturethismoment.shapemeup.se/
Postat av: Jonna

Såg du att jag skrev ett inlägg om din goda plocktallrik förra fredan? :) Blev så inspirerad att jag gjorde en liknande nu i fredags, supergott!

2011-01-25 @ 15:52:16
URL: http://fartfylld.blogspot.com
Postat av: Veronica

Det är jobbigt med intervaller, men bra träning!!



Din maxpuls påverkas inte av hur tränad du är... du kanske inte hade samma upplägg för att komma dit du kom förra året, backen kanske var för brant...? Gäller ju att inte dra på sig för mycket syra...



Tyder ju på att du är bra tränad om pulsen snabbt går ned i återhämtning!



Ha det!

2011-01-26 @ 06:27:08
URL: http://[email protected]
Postat av: Katharina

Hej!

Jag hittade din blogg för ett par veckor sedan och har nu läst den från första inlägg till detta senaste. Jag är så grymt imponerad av dig och blir verkligen inspirerad av att läsa om hur du tränar! Nu har man ju verkligen ingen anledning att själv ligga på latsidan, är ju bara att kolla in på din blogg och läsa lite så är jag motiverad och träningssugen till tusen:) Tack!

2011-01-26 @ 07:40:37
Postat av: Mareh

Låter som en tufft men väldigt roligt pass. Längtar så tills jag kan sticka ut med skidorna igen men det är knappt någon snö i spåren här, bara is. Tråkigt.



Gud vad god din plocktallrik ser ut!

2011-01-26 @ 22:37:29
URL: http://Mariehsworkout.blogspot.com
Postat av: suzan

ser gott ut! :)

2011-01-31 @ 11:03:08
URL: http://www.ettdussinpannor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback