JAG VILL INTE

OK (hyperventilerar). Nu är den här. Ångesten. Oron. Trycket över bröstet och tankarna om att verkligen, på riktigt, helt övertygande, lägga ner hela den här vasasatsningen. Nog vore det väl förbannat skönt att vara en "vanlig Svensson" och slippa fundera på hur jag ska överleva c:a 4 timmar i eventuell 25-gradig kyla. Att få se Vasaloppet på tv - vilken dröm.

Men... ok. Om det ska finnas något sätt att bota oro på så handlar det nog om att vara förberedd (så gott det går). Mellan panikattackerna försöker jag peppa mig själv och därför har jag gjort sportaffärerna i Luleå idag i jakt på de bästa tipsen, alternativen och värmeskydden för utsatta delar.

I övrigt har dagen bestått av vila, fika, mat och nu är sambon ute på vallningsuppdrag. Kallgrader och även nysnö(?) är utmaningen. Vi håller oss uppdaterade på skidloppets hemsida för att få temperaturstatus och det finns ännu en liten risk (chans) att loppet blir inställt p.g.a. kyla.


Nya vantar, present-ullbuff och vindtät mössa...

Kommentarer
Postat av: Sussi

Du beskriver verkligen hur även jag känner det inför att "bara" åka tjejvasan nästa helg och stafettvasan. Galenskap i dubbel bemärkelse!!!



Lycka till med ditt lopp!

2011-02-19 @ 20:52:29
URL: http://www.sussi8lull.blogspot.com/
Postat av: ola

Äsh. Vi är ju sånna som tränar året runt, ser lösningar och inte problem. Du, jag och tusentals med oss älskar fysiska utmaningar och de psykiska påfrestninar/utmaningar som de ger.

Vasan kommer att bli varmare än flera av dina träningspass. Den kommer att bli så jobbig som du gör den till för du kommer att klara av den, det vet du innerst inne.

Du kommer att se vasaloppet på tv många år framöver men inte i år. För då skall vi deltaga :-)

2011-02-20 @ 09:14:16
URL: http://cykelola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback