TRÄNINGSÅRET 2010

Nu är det redan februari och bortglömt blev detta inlägg med statistik från 2010. Jag publicerar det nu mest för att det ska finnas kvar till nästa årsskifte så att jag kan jämföra siffrorna då igen. (Jag har redan nu en känsla av att löptimmarna kommer öka under 2011)


Med hjälp av fantastiska Funbeat så har jag plockat ut följande statistik:

2010

Totalt antal träningstimmar
: 285 (= c:a 5,5 tim/vecka) 

varav

Längdskidor: 60 timmar (586 km)

Löpning/Löpband: 53 timmar (468 km)

Styrketräning: 43 timmar

Övrigt: 129 timmar

Det är lätt att tänka att den där övriga träningen är mindre värd eller onödigt men när jag tänker efter så består "Övrig träning" av spinning, roddmaskin, vandring, kajakpaddling, kickboxning och andra saker jag inte vill vara utan.

Jag har varit duktig och uppnått ett av mina mjuka mål och registrerat intensitet avseende samtliga pass på funbeat och då kan man få fram så här snygga staplar över träningen.

De rödaste färgerna överest i stapeln betyder hårdast träning och de gröna de mest lågintensiva.



2009

Totalt antal träningstimmar: 414
varav 202 av dessa bestod av skidor, cykling eller löpning.


Slutsats: Jag har inget egentligt syfte med att jämföra mer än att jag tycker att det är roligt med statistik. Rent krasst har jag tränat färre timmar under 2010 jämfört med 2009. Jag vill ändå tro att det inte är sämre utan kanske bättre. Jag har inte strävat efter att få till minuter på papperet och jag har hållt en nivå som känns rimlig och som jag kan hålla utan att slita för att konstant träna.

Svackan under hösten berodde på stora förändringar privat och ett gymkort som inte förnyades. Då var jag dessutom i startgropen med löpningen som då blandades med gång.

I maj och september hade jag dessutom ett par veckor med sjukdom och penicillinkurer.


Kommentarer
Postat av: sanna

Men hallå? Sjukt bra jobbat :D Massa pepp till dig och 2011 kommer förhoppningsvis bli ett minst lika fint träningsår!

2011-02-09 @ 10:33:59
URL: http://capturethismoment.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback