ONSDAG MED LINA


Två trötta men nöjda tjejer i rosa "Just do it"!

Planen var löpintervaller, 2-minuters. Och kompletterande styrketräning i form av tabata-intervaller.

Det var svettigt, roligt, peppande och bra träning.

Hela passet kryddades med lite rodd och lite stakning i väntan på löpband och extra axelträning som ett bra avslut.

Löpning, totalt 45 min

2-minutersintervaller var så mycket jobbigare än de 90-sek som jag sprang sist. Det var lurigt att första minuten kändes relativt bra men att det blev så mycket jobbigare sista biten. För mig räckte det bra att springa på 12,5 (12,0 varannan) km/h trots att det känns som om jag borde orka springa på den hastigheten längre än så. Men men, jobbigt var det och efter 7 intervaller, med 3 återstående, så kände jag mig spyfärdig och tog en extra minuts vila för att kunna pressa på det allra sista sen.

Det var extra roligt att Lina kunde springa på löpbandet bredvid och att vi körde samma upplägg och kunde räkna ner ihop och peppa varandra. (Även om det var svårt att prata eller få ur sig några ord överhuvudtaget mitt under intervallen)

Styrketräning, 22 min

Jag hittade ett upplägg med förslag på tabata-intervaller. Dvs 20 sekunder maxarbete, 10 sek vila x 8. Och sedan kör man de seten 2-4 gånger. Vi körde 4 gånger enligt följande.

Knäböj.
Plankan med jämfotahopp.
Armhävningar åt sidan.
Burpees.
Russian twist.
Climbing mountains.
Situps.
Burpees igen.

Påminde om crossfit-passen som Worldclass körde i Norrköping och det gillar jag.


Kvällen toppades med en smaskig kycklingwok på färska grönsaker och fullkornsnudlar hemma hos Lina. Väldigt nöjd med den onsdagen!

Kommentarer
Postat av: lina

hihi tänkte på bilden sen, båda i nike rosa träningströjor :) vilket team!



Det var ett grymt bra upplägg på onsdagens pass!

Variation förnöjer, och det känns i benen på mig idag. Riktigt roligt att bryta av sin vanliga träning med träning tillsammans, som tabata. Måste kika på flerupplägg :)



Tack för en fin onsdag :)!

2011-02-10 @ 08:56:39
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Skulle också vara väldigt nöjd efter en sådan dag! Låter som ett kul träningspass, både intervallerna på löpbandet och styrketräningen.

2011-02-10 @ 15:22:56
URL: http://ullisanteckningar.blogspot.com
Postat av: Jonna

Vad härligt! Ni ser starka och sunda ut i era matchande rosa tröjor!



Haha, varför har vi dalmasar bättre träningsförutsättningar?

2011-02-10 @ 16:53:02
URL: http://fartfylld.blogspot.com
Postat av: sanna

Tänkte också prova tabataupplägget :) Nu måste jag ju prova eftersom det verkar som att du tyckte det var kul/bra :)

2011-02-10 @ 17:45:59
URL: http://capturethismoment.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback