LINAS RECEPT x 2

Torsdag kväll och gemensam träning med(dagens födelsedagsbarn) Lina som börjat bli en riktig styrketräningsnörd. Hon hade med sig ett passupplägg som vi gick igenom och resonerade kring.

AMRAP - vilket betyder As Many Rounds As Possible innebär alltså helt enkelt att man bara öser på, varv på varv med ett gäng valfria övning, under bestämd tid. I vårt fall 8 minuter.



Detta var grymt jobbigt. Omöjligt att inte fuskvila några andetag innan man ger sig på nästa övning. Burpees är verkligen döden. I benen, för flåset och hela hållningen. Jag kände mig som en urlakad mask som bara ville lägga mig ner och kräla på golvet.

Efter 8 minuters hårt jobb "vilade" vi genom att köra intervaller i stakmaskinen och på roddmaskinen. 3 x 8 minuter blev det och sedan kompletterade vi med extra magövning och baksida lår. Puh! Ett jobbigt och roligt pass! Mycket roligare att köra ihop med någon och Lina var duktig att peppa. Jag själv hade fullt upp att andas...

Lina bjöd inte bara på träning utan även på fika efteråt. Helt underbart vackra cupcakes som jag fick lov att tjuvsmaka så här dagen innan kalaset. (Fast jag har sparat den till idag. Jag gör ett nytt försök att låta bli sötsaker på vardagarna)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter grymt ja! AMRAP vill jag också köra, får bli när jag är reko i benet igen!

2011-04-08 @ 10:51:31
URL: http://capturethismoment.shapemeup.se
Postat av: Jonna

Som en urlakad mask, haha. Det beskrev din känsla väldigt bra tycker jag... men vilket grymt bra pass ni körde, och vad kul med en peppande träningskompis! Det saknar jag ofta när man nästan jämt tränar själv. Men det är svårt att hitta någon som vill träna på samma tider, på liknande sätt etc etc. Ni får vara glada :)

2011-04-08 @ 13:48:13
URL: http://fartfylld.blogspot.com
Postat av: Andréa

Träningen låter superkul och cupcaksen ser helt gudomligt goda ut! Ge mig liksom!! :)

2011-04-08 @ 13:54:15
URL: http://lopningolivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback