PÅ VÄG TILLBAKA...

Det har varit extra passande, att jag de senaste dagarnas läst inlägg som handlat om vila, återhämtning och att läkare ordinerar en vecka vila var åttonde vecka (om jag nu minns rätt), eftersom jag varit sängliggandes i inte mindre än tre hela dagar och i stort sett bara sovit. Jag drabbas av migrän ibland och nog för att det inte är den bästa vilan att må dåligt och medicinera men det blir åtminstone träningsuppehåll.

Idag tog jag mig ut och ner till affären för att fylla på skåpen hemma. Jag vet ju att jag måste äta för att kunna återhämta mig men det är lite svårt att ta sig för att äta och än mindre laga någon mat. Tur att det finns micro och färdiglagat sådana här gånger.

Jag fick i alla fall till en liten kort promenad och det var härligt att huvudet satt på plats och att balansen fungerade. Jag var bara tvungen att testa några styrkeövningar, speciellt när regnet kom och det var skön luft och härligt ute. Jag använde en bänk och gjorde lite dips, armhävningar och utfall. Väldigt jobbigt och det är snart dags att ta tag i styrkedelen också. Man tappar så oerhört fort och nu sedan mitt gymkort gick ut så har det blivit väldigt dåligt med just styrketräning...


Kommentarer
Postat av: Emelie

Men din stackare, det är så fasligt tråkigt att ligga hemma sjuk och känna sig eländig. Vad skönt att du verkar vara på bättringsvägen. Hoppas du är pigg och igång snart! Kramar

2010-09-02 @ 07:20:07
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Välkommen tillbaka till livet! Verkar vidrigt det där med migrän.

2010-09-02 @ 09:30:57
URL: http://traningseffekt.blogspot.com
Postat av: lina

Skönt och höra att du är på väg tillbaka!!



Kom upp hit så få vi styrketräna tillsammans :-)



KRAM!

2010-09-02 @ 10:37:39
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Anna

Ohhh! Stackare! Kurera dig ordentligt nu! KRAM

2010-09-02 @ 14:24:46
URL: http://www.annoula.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback