GÅRDAGENS

Kickboxning, 1 tim 30 min

Lyckan fortsatte hela vägen in i onsdagen och med ett leende var jag åter i kick-boxningslokalen. Lite nervös över att träna igen efter sjukdomen men det behövde jag inte vara. Nog var det riktigt jobbigt men det är så jag vill ha det.

Det var fokus på sparkar och det innebar lång uppvärmning och uppmjukningar av ben, höftböjare, knän och rumpa.

Det saknades en hel del tjejer idag och jag fick sparras med en kille men det funkade väldigt bra. Det är svårt att få till knixen med att vrida hela höftpartiet och öppna upp. De höga sparkarna ska komma uppifrån och träffa nedåt och det innebär grym kontroll, styrka och kraft.

Det är jobbigt, svettigt men hela tiden så himla bra. Det är häftigt att ha så roligt hela tiden när man tränar. Jag njuter verkligen av hela passet!

Uppvärmning, jogg med styrkeinslag.
Konditionsövningar, climbing, skidåkning, axelcirklar och twist på en arm.
Stretch.
Teknikövning, sparkar
Kombinationsövning, sparkar
Kombinationsövning, sparkar och slag
Nedvarvning, stretch.



Kommentarer
Postat av: Ulrika

Nu har även vi stockholmare bokat in oss för ett prova-på-kickboxning-pass. Tack vare din inspiration!

2010-09-30 @ 09:49:05
URL: http://traningseffekt.blogspot.com
Postat av: Lisa

Låter underbart.. hoppas jag snart kan komma ner och träna igen. Saknar att slåss lite :)

2010-09-30 @ 12:31:13
URL: http://silverscreen.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jodå, jag kommer att köra nybörjarpassen också, iaf oktober ut. Har från 1 nov fått jobb i sthlm, men kommer pendla från norrköping och jag hoppas jag hinner träna lite kick ändå :)



Hade en riktigt bra anledning till frånvaro, min mamma opererades igår så jag stöttade henne och var på kvällen för trött för att träna. Men ska försöka komma ner på fredag! Längtar som sagt lite efter att få svettas och träna ordentligt!



Kram!

2010-09-30 @ 12:43:27
URL: http://silverscreen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback