FÖRBUD / BALANS

Jag funderar som bäst i de där banorna om godis och sötsaker igen. Under året har jag haft två väldigt lyckade matcher med 30-dagars-förbud.

Jag kan emellanåt ha ett nästintill sjukligt sug av godis och då äta nåt sött varje dag om jag inte tänker efter. Men - när jag bestämde mig för godisuppehåll så var det inga problem!

Det är lite konstigt att jag ska måsta ha ett förbud och att när jag väl bestämt mig så går det. Men det är ju också bra och jag funderar på att bestäma mig igen. Och det är väl det det handlar om förbudet är ju egentligen bara att jag bestämt mig. Det är ju inte någon annan som förbjuder mig och det händer inget om jag inte följer förbudet.

Egentligen önskar jag förstås att det skulle fungera utan att jag behövde tänka på det... och att det bara fanns en naturlig balans men när det nu inte riktigt gör det (varje dag) så får man ta till andra metoder.

Jag skulle vilja testa godisförbud i veckorna och bara äta på - låt säga fredag och lördag. Det är trots allt två dagar utav sju men en rimlig nivå att starta med. Av erfarenhet vet jag att jag vid uppehåll nästan känner en avsmak för det söta vilket gör det hela ännu enklare.

Eller åtminstone noga avväga allt jag stoppar i mig och fråga mig själv varför och vad det kommer innebära. Så, nu bestämmer jag mig för det.

Exakt upplägg, tidsbegränsning funderar jag vidare på. Jag måste börja nånstans och idag är en bra dag att starta!

Dagens hälsosamma val: Fruktkorgen före mastodont-godisskålen som mötte mig på jobbet imorse.



Kommentarer
Postat av: sanna

Förbud är trista tycker jag!

Jag brukar köra på att äta snacks på helgen :) Det känns som att det är något man kan "leva med hela livet" om du förstår vad jag menar. Hoppas du haft en bra start på veckan!

2010-09-13 @ 17:47:17
URL: http://capturethismoment.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Sötsaker på helgen men inte i veckan kör jag också med ibland när jag känner att det där med fika och choklad gått lite över styr. Tycker det funkar bra. Men helförbud skulle jag aldrig fixa, eller snarare - inte tycka att det var värt det.

2010-09-13 @ 19:17:00
URL: http://traningseffekt.blogspot.com
Postat av: lina

Åh vilken härlig helg i huvudstaden!

God mat med gott sällskap, njutning!



Unna sig något gott på helgerna det tycker jag är det bästa, och då brukar jag välja det jag tycker om allra allra mest :-)



Härligt med löparenergi :-))

Du är grym!!!!



KRAM!!!

2010-09-13 @ 19:38:49
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback