DAGENS TRÄNING

Kickboxning, 1 tim 30 min

Det var dags för andra passet denna vecka och ja, andra passet någonsin.

Upplägget påminde om måndagens men med andra övningar. Mycket uppskattat för en person som annars lätt hamnar i fällan att köra samma upplägg gång efter gång.

Uppvärmning
Fysövningar: tänk climbing, vandrande planka, grodhopp i armhävningsposition
Knäböj, två och två, tävling
Axelsparring
Knäsparring
Slag: Raka och krokar med siffrorna 1,2,3,4 i olika kombinationer
Sparkar på mits
Armhävningar
Stretch

Någonstans under uppvärmningen försvann tankarna på träningsvärken och närvaron var total. Jag hade emellanåt känslan att jag inte var särskilt trött men har kommit på att det enbart beror på att det var så himla roligt! Jag blev trött och svettig som en tok under varje övning men så hinner man återhämtas mellan övningarna och kan ge lika mycket på nästa.

Saras inlägg syftandes på kalorier ikväll hette: 1322 men i min värld tolkade jag det direkt som jabb, vänster krok och rak höger, rak höger! Pang, pang, pang!

Eftersom jag är fruktansvärt stel i höfterna så kommer jag få kämpa för att få till perfekta sparkar men det sliter jag gärna med. Det är så himla kul! Tyvärr missar jag fredagens träningspass (visserligen av mycket bra anledning) men jag ser redan fram till nästa veckas träning.

Jag saknade Lisa ikväll men i övrigt så var det ett härligt gäng och mycket skratt emellanåt. En grym onsdagskväll om det inte framgick!


Mycket nöjd, svettig och glad kickboxare!

Några bilder från måndagens premiärpass fick jag låna från klubben:


Jag och Lisa


Axelsparring


Gruppbild från i måndags

Kommentarer
Postat av: Lisa

Kul att det var roligt även igår! :D



För min del så glömmer jag bort att det är jobbigt för det är så himla roligt att bara få slå och känna kroppen jobba. Har inte fått samma känsla av någon annan träningsform (än)!



Hoppas träningsvärken inte är för jobbigt idag. Min är helt borta och kanske kanske blir det lite löpning ikväll :)



Synd att du missar fredagens träning, jag hade tänkt komma ner då. Hela nästa vecka försvinner ju för min del (om jag inte lyckas hitta en bil som på 25 min kan ta mig från ett ställe utanför lkpg till träningslokalen). Men sen så blir det full fart på träningen igen. Längtar redan!



Kraam

2010-09-16 @ 08:09:18
URL: http://silverscreen.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Om du bara visste hur sugen jag blir! Har länge varit lite sugen på kickboxning men inte riktigt vågat uttala min önskan högt.. dels för att jag faktiskt inte har tid.. och dels för att det känns lite svårt att börja med - krävs mod för att gå in i en kickboxningslokal känns det som.. Men nu - shit så sugen jag blir när jag ser att det är möjligt!

2010-09-16 @ 08:43:36
URL: http://traningseffekt.blogspot.com
Postat av: Erika

Du är grym vännen!!

Det är också väldigt roligt, när jag läser det här är det väldigt likt din Vasaloppsberättelse, kickboxning är definitivt inte min grej! ;)

2010-09-16 @ 10:34:14
Postat av: Lisa

Haha, nä det var inte värt att stanna hemma. Men presentationen gick bra :)



Förresten, fina bilder. Du ser ju ut som en riktigt grym kickboxare! :D



Ulrika: Du vågar, tänk på att alla varit nybörjare någon gång och kickboxare (egentligen kampsportare överlag) är sjukt trevliga! :)

2010-09-16 @ 12:07:40
URL: http://silverscreen.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Jo jag ska ge crossfit en chans.. ska bara bli frisk först. Tänkte köpa ett klippkort så får vi se.. Och när TjurRuset är över så blir det nog lite mindre fokus på löpning också. NMT ska testas på onsdag - spännande!

2010-09-16 @ 16:10:38
URL: http://traningseffekt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback