ROSA RESUMÉ - OH WHAT A DAY

Här kommer hela mitt rosa dygn, i bilder och text.

Jag startade dygnet med ett föreläsning av Linda Ulmå som pratade om "Lust på livet" och det var trevligt, personligt och tänkvärt. Inget nytt egentligen när det handlade om att din egen inställning till saker och ting har stor betydelse. Överraskningsmoment när hon plockade fram en gitarr och sjöng en liten visa mitt i allt. Ett minus för att föreläsningssalen var så obekväm (i ett gym sittandes på step-brädor) och kall (ventilationen gick på max) men vi fick låna filtar och göra det bästa av situationen.

Sen var det dags att luncha och då handlade jag sponsrat fika/mat i cafét så att alla pengarna gick rakt in till insamlingen. Det smakade extra gott då.



Klockan 15:00 var det dags för dygnets höjdpunkt och den tuffaste träningen. Ett specialkomponerat pass under namnet Kettlebell vs Yoga. Det innebar yoga-uppvärmning, kettlebellsgenomgång, några superset i snabbt tempo, yogapositioner och slutligen yoga i kombination med kettlebells där vi stod i olika positioner och försökte hitta balansen och jämnvikt i kroppen trots att vi hade en kettlebell i ena handen.  



Efter kettlebellspasset hoppade vi svettiga in i den kalla föreläsningssalen igen och fängslades av snabba och duktiga Therese som pratade om Intervallglädje – Inspiration och tips på hur du kan förbättra din löpning. Med fokus på kvalitetspass och hur de kan se ut och vikten av distanspass som ska lägga grunden till all löpträning fick vi höra små tips och trix. Det var roligt att höra att fartlek i skogen helt appråpå är lika bra träning som ett tokkontrollerat intervallpass med pip varje minut. En festlig detalj var att hennes man var från Sundsvall och hade gått på samma skola samtidigt som jag.

Sen hoppade vi in i cykelsalen för att få upp värmen igen och körde Maria och Johannas pass: Dont fake it - just make it. Det var ett förprogrammerat RPM-pass och första gången jag testade den typen av upplägg.

Om jag ska vara ärlig så flöt hela passet ihop och det var upp och ner och hit och dit och olika armpositioner fram och tillbaka. Ingen vidare musik och så hade de halva passet var. Ologiskt och inte så roligt. Maria har dock en ofrånkomlig sjuk energi som smittar av sig. Svettig blev jag rejält och det var huvudsaken. Väldigt roligt att ha Lina och Erika sida vid sida. Minus för cykelsadeln som hade en vass kant och rispade upp mina sprillans nya tights.



Tre rosa flaskor!



Efter en välbehövlig dusch så gjorde vi oss snygga inför ytterligare en höjdpunkt. En ljuvlig middag på läckra Etc där det serverades en skogssvamprisotto med blodig oxfilé och tryffelskum. Mums!



Vi tittade förbi gymmet på vägen hem. Hejade fram finalisterna i årets Roller race och kollade till våra cykel-idoler Sara och Stefan som trampade på sina cyklar hela dygnet runt - 24 timmar!



Hem till Erika som stod för helgens husrum och efter några timmars tjejsnack och surr om livet, framtiden och allt som händer så somnade vi gott allihopa...

Söndag morgon och klockan ringde tidigt för att hinna upp till Andreas spinningpass. Hennes Hagnesta Hill lät spännande men också lite konstigt att cykla till enbart Kent-låtar. Jag lyssnade väldigt mycket på Kent förr i tiden och har sprungit på en hel del konserter och blev väldigt glad och nostalisk över att nu åter höra gamla slagdängor och få pumpa ut svett till dessa passade väldigt bra. Det var första gången jag cyklade till Andrea och hon var duktig som instruktör, tydlig och rak och bra upplägg i mitt tycke. Andrea är blygsam men detta pass hade du minsann kunnat marknadsföra mer!



Efter detta pass fick jag en rejäl dipp av oklar anledning. Huvudvärk, trötthet och illamående (kanske vätskebrist?) gjorde att jag tog en power-nap, laddade med godis och tog det lugnt ända fram till finalpasset klockan 13.

Emil och Maria stod för The last Challenge och nu skulle de sista svettdropparna fram. Härligt pass med två härliga instruktörer. Emil får jag bara mer och mer respekt för. Han liksom är sitt pass och förmedlar detta med sprudlande glädje och energi.

Tiden bara flög förbi och vips hade denna timme gått och rosa bubbel serverades till alla deltagare. En kort men hjärtlig sammanfattning av en rörd Maria som startat denna insamling när hennes egen mamma var sjuk och nu fortsätter hon med detta trots att hennes mamma förlorade kampen mot cancer tidigare i år.



Ett stort TACK för ett superfint dygn till alla som ordnat detta! Tillsammans har vi bidragit med nära 110 000 kr och så återstår nästan hela oktober månad ännu...  

 


Kommentarer
Postat av: River

Hej,



Vilka härlig träningsupplevelser du verkar ha haft på vårt event. Och tack tack för de fina orden om min insats på ledarcykeln. "Han liksom är sitt pass". Det är ju exakt det jag försöker förmedla! Syns att vi inte hann prata så mycket, för som du förstår var det 24 hektiska timmar. Kul med så mycket folk!



Gällande föreläsninggssalen så hade vi verkligen gjort vårt bästa efter situationen. Den är kall, centralt styrd och inget vi kunde påverka, men hoppas att filtarna hjälpte lite iaf :). Theres föreläsning var iaf varm. Synd att jag inte hann lyssna på hela.



Ha det bra och fortsätt träna mot dina mål!

2010-10-04 @ 14:55:31
URL: http://riverspringer.blogspot.com
Postat av: Andréa

Roligt att du gillade passet som sagt! Och jo, kanske borde jag vara lite mer "på" och marknadsföra mig själv lite mer, men det är svårt och itne riktigt jag. Jag har väldigt svårt för när folk hypar sig själva.. Jag tror att ödmjukhet vinner i längden :)



Det var som alltid lika roligt att få träffa dig!

2010-10-04 @ 18:56:29
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Postat av: frida

Gud vad roligt ni verkar ha haft det! Fint av er att vara där och bidra, spinna, stötta och utvecklas för ett sånt bra ändamål! Snart ses vi, laddad för Tjurruset?

2010-10-04 @ 22:01:21
URL: http://fridfullt.blogspot.com
Postat av: Malin

Åh vilken helg ni verkar ha haft!! Hade varit så kul att vara med!! Nästa år kanske :)

Tre härliga tjejer, spinning och en massa rosa. Kan inte bli bättre :)

2010-10-05 @ 08:56:58
URL: http://healthandliving.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback