DAGENS TRÄNING


Lördagsfrukost

Morgonen startade med en god grund för ett genrep i skogen inför nästa helgs tjurrus-utmaning.

Solen tittade fram och dess strålar gav ett fantastiskt sken mellan trädkronorna och värmde till och med en del.

Löpning, 1 tim 8 min


Planen var att försöka avverka en mil och att inte göra det på vanligt plant underlag utan nyttja skogen.

Pojkvännen var med och jag hade instruerat att jag behövde pepp och en spark i baken så att jag inte skulle ge upp. Det var grymt att ha sällskap och det är verkligen rätt medicin för min del att kunna ta ut mig på riktigt. När jag springer själv är jag expert på att hitta på ursäkter, undanflykter och helt enkelt bara bryta för att det är lite tungt eller långtråkigt. Idag kändes det riktigt bra!

Förutom ett kuperat skogsspår så blev det ett antal avstickare ut i skogen och med mossa, några små stigar, stenar som underlag fick benen kämpa betydligt mer än jag är van. Tungt att springa över ojämnheter och att verkligen lyfta på fötterna.

Skönt att bli trött, tappa orken, känna tyngden i benen och sedan komma tillbaka istället för att ge upp och stanna. Hitta tillbaka till lite fart och i sista nedförslutet så ökade vi farten och jag tog ut mig så mycket att det kändes i hela kroppen, gjorde ont och slog lock för öronen. Underbara, härliga känsla!

Ja, det här var ett roligt och bra pass. Löpning var det visst också...

Men jo, jag förväntar mig att det blir ännu jobbigare och mer hinder nästa helg. Spännande!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vilken otroligt god frukost det såg ut att vara! Härligt att löpninge går bra med :)



Men mest av allt, åh vad roliga nyheter!! Jag är sååå glad för din skull. Skulle verkligen vilja träffas och höra mer. Men då är du alltså på väg längre norrut. Hur långt snackar vi? Var det Luleå?



Vi kommer att flytta den 15 november så det är faktiskt inte alls särskilt länge tills dess! När flyttar du?



Stor kram!

2010-10-10 @ 17:50:18
URL: http://greiddnos.blogspot.com
Postat av: frida

Vilket toppenpass med bästa coachen! Ska bli så skoj att ses!

2010-10-11 @ 08:19:17
URL: http://fridfullt.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Vilken frukost! Bästa målet. Och perfekt genrep inför TjurRuset ju.. som det känns svårt att förbereda sig för. att ta det som det kommer är kanske bästa taktiken.

2010-10-11 @ 10:39:30
URL: http://traningseffekt.blogspot.com
Postat av: lina

Låter som ett bra genrep inför helgen.

Åh så spännande,önskar att jag kunde vara med juh! Måste vara det roligaste loppet att springa, med lera och vattenpölar att hoppa över, som en hinderbana :) Men för mig blir det jobb i helgen. Det har löst sig med torsdagarna, jag kommer endast jobba varannan helg nu. Känns helt okey, jag får prova ett tag!



JA det vore ju toppen om ni båda kom till inpuls:)! Det gillar jag, mycket! Blev inspirerad av yogan i göteborg, så förra veckan var jag på hela 3 yogapass, så grymt skönt att sträcka ut kroppen och bara få infinna sig på mattan, släppa här och nu.



Och så typiskt, jobbar just den helgen du kommer upp :( Men har tenta på lördagen så då måste jag vara helt ledig från jobbet har jag begärt, det passade ju perfekt :) på söndagen börjar jag inte fören halv 12, så då borde jag orka vara uppe sent lördagkväll :)



tillbaka till böckerna som ligger framför mig..



Ses snart :)



KRAM till finaste Annika!!



2010-10-11 @ 14:36:58
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback