FREDAG!

Sista semesterdagen och den här veckan har gått fort fastän jag egentligen inte har gjort något speciellt. Flest timmar har jag lagt på flyttuppackning och det var visserligen tanken med dessa extradagar.

Som bonus har jag sovit mer än jag gjort på flera år. Jag har aldrig svårt att sova, jag skulle vilja påstå att jag kan somna var som helst och hur som helst. När jag är sjuk så kan jag sova flera dygn i stöten med enbart korta mat och toalettavbrott och dagarna kan bara försvinna. Men att sova när jag är frisk och oftast har massor med saker som jag vill fixa med, åka till eller människor att träffa blir inte av och istället så nallar jag lite på mitt sömnbehov nästan varje dygn. Det ska bli spännande att se om det kommer att förändras till det bättre nu när jag är sambo med en kvällstrött människa.

Sen så har det blivit träning nästan varje dag. Lyx har det varit att få komma ut dagtid och fylla på med solljus. Och idag var inget undantag!

Löpning, 45 min


Löpning tog jag mig för igen... Ett stenkast hemifrån ligger Mjölkuddsberget med motionsspår och som jag minns det från sommarens premiärtur så var det ganska kuperat. Det stämde ganska bra men jag har ännu inte räknat ut hur långt det var runt...

Snön var ganska hårt pressad och ojämn så det var nog bra fotledsträning. Jag försökte tänka att jag hade en liten coach på axeln som skrek och pushade mig framåt. Man kan nog kalla det för någon typ av fartlek för ibland tog jag backar i maxfart, både uppför och nedför och så var jag tvungen att gå några steg för att få ner pulsen och sen upp igen. Bra när det är kallt ute för det går inte att maska eftersom man behöver få upp värmen.

Jag känner mig så lycklig när jag får vara ute i skogen och njuta av snön, träden och naturen i stort.

Det blev två varv runt plus vägen dit och hem.

Som grädde på moset så stretchade(!) jag dessutom efter passet. Det händer nästan aldrig men det ska jag bli bättre på!



Spårkartan


Först ut på vissa ställen


Härligt vinterspår


Vacker glänta


Frostiga fransar

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Din lyckans ost! Den där löpningen ser fantastisk ut!

2010-11-26 @ 14:39:21
URL: http://traningseffekt.blogspot.com
Postat av: Anonym

Underbar bild på dig!

Springer du med dobbar/broddar eller hur gör du nu i snön?

2010-11-26 @ 15:04:48
URL: http://capturethismoment.blogg.se/
Postat av: lina

Där har jag aldrig sprungit, ser fint ut!

Så duktig du är, att springa ute när det är så kallt som det är. Du är grym! I storstaden är det kallt, en sådan bitande kyla som går in på kroppen, tacka vet jag norrlands kylan, frisk och härlig! ;)



Ha en mysig fredagskväll med idol och gott!

Det har vi gjort :)



Kramar!!

2010-11-26 @ 19:47:32
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Helena

Åh vilka härligt vackra och friska fransar! Härliga vinterlöpning! :)

2010-11-26 @ 22:25:59
URL: http://h-examino.blogspot.com
Postat av: JoHo

Wow, RIKTIG vinter!! :) Och fantastiska "lösögonfransar" du får hihi.

2010-11-28 @ 20:20:38
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback