DAGENS TRÄNING

Oh, vilket jäkla flow jag är inne i nu! Träningsendorfinerna liksom bara hoppar i min kropp och nästan ut genom huden. Undrar hur de skulle se ut om man kunde se dem? Rackarns glada och exalterade känns de idag åtminstone!

Den här känslan är obetalbar och ljuvlig. Körde för första gången ett pass som hette Functional crossfit och det visade sig vara väldigt många likadana övningar som gårdagens pass i Luleå. Samma muskler mörbultades ett varv till och så byggdes det på med extra mycket styrka och explosivitet.

Burpies, knäböj med upphopp med viktplatta, balans på ett ben med stång i en hand, skridskohopp, båten med enhands-flies m hantel, enbensknäböj i klocka, gång nedför bräda till armhävning stjärnplanka och baklänges tillbaka, enbensknäböj på bräda 1-15 på varje sida, skottkärregång med kompis, utfall med viktplatta sneda armar, explosiva armhävningar, dips med ett ben/en hand-balans osv osv...

Sjukt jobbigt och riktigt kul. Benen vek sig flertalet gånger och mjölksyran kom fort. Totalt slut efteråt och orkade knappt stå på benen under nedvarvningen och blev nästan svimfärdig. Det här var bra träning!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Kul! Jag är också inne i ett träningsflow! Vill helst träna hela tiden. Men jag saknar ett nytt mål..

2010-11-03 @ 09:16:02
URL: http://traningseffekt.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Ja jag vill också ha nåt att kämpa mot! Jag funderar på tjejvasan men bara om det blir mycket snö i vinter även här i söder.. Skulle gärna ha nåt annat att se fram emot också som är mer säkert. Men just nu vet jag inte riktigt vad. Vi får klura helt enkelt.

2010-11-03 @ 10:53:33
URL: http://traningseffekt.blogspot.com
Postat av: JoHo

Jäää! Heja, sådär ska det kännas efter ett riktigt bra pass :D

2010-11-05 @ 20:42:56
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com
Postat av: Malena

Vilket pass. Bara namnet klingar ju gott och sen när man ser övningarna, wow! Önskar vi hade något sådant här!



Trevlig lördag!

/Malena



2010-11-06 @ 10:31:38
Postat av: Emelie

Usch Annika, ibland ger du mig dåligt samvete ;) Nej men skämt å sido, det låter härligt!



Ha en fin lördag idag.



Stor kram

2010-11-06 @ 13:37:01
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback