TRÄNINGSTANKAR

De senaste tre dygnen har varit mina livs längsta minuter, timmar och dagar... Jag har legat i sängen och med ansträngning rullat från ena sidan till den andra. Men mestadels har jag haft samma utsikt från sjuksängen:



Nu har jag träningsförbud i tio dagar p.g.a. antibiotika-kur mot körtelfeber och när läkaren framför det så ville jag nästan hånskratta. Jag kände mig inte direkt i träningsform med 39-gradig feber där jag halvlåg på britsen och grät av utmattning.

Men nu har jag haft lite tid över att fundera på den närmaste framtiden och på den cykelträning som måste bli av för att kunna ta mig runt Vättern på ett hyfsat sätt. Den kommande helgen var nämligen helt avsatt för cykling som nu inte kommer att bli av och sedan försvinner veckorna fort framöver och helgerna är uppbokat för annat. Det börjar nästan kännas som ett orimligt mål det här med Vättern...

Kommentarer
Postat av: Ulrika

åh nej! Inte körtelfeber! Men du, du måste väl ha nåt annat än körtelfeber också va? Körtelfeber är ju ett virus som inte kan behandlas med antibiotika. Inte för att jag är nån expert eller vill få dig att må ännu sämre, men 10 dagars träningsvila låter väldigt lite om det är körtelfeber. Jag hade körtelfeber i gymnasiet, vilket var ett rent helvete. Var hemma sjuk från skolan i en månad, började sen gå i skolan på halvtid (orkade inte mer) och fick träningsförbud ytterligare en månad efter tillfrisknandet. Hoppas verkligen att det är en lindrigare variant du drabbats av! Stor kram på dig och hoppas jag inte gjort dig ännu deppigare!

2010-05-06 @ 11:39:02
URL: http://traningseffekt.blogspot.com
Postat av: Träningsglädje

åh krya på dig!!! även om jag är frisk är jag avis. vill också ha en fin cykel...

2010-05-06 @ 11:55:51
URL: http://www.traningsgladje.se
Postat av: Åsa

Men din stackare, har du åkt på körtelfeber. Hoppas att du blir kry snart så att du kan ge dig ut på härliga cykelpass.



Angående jackorna som jag har lottat ut på min blogg så är de testprodukter från Cocona och själva jackan säljs inte i butik utan själva materialet säljs till stora varumärken.



Materialet är under tidig utveckling så ni är en av de första testgrupperna .



Just den här designen är GoCoCo’s egna.



Just nu tittar varumärken (såsom Craft, Peak Performance, Berenberg och Helly Hansen) och testar materialet och först nästa år kommer materialet vara ute i butik.



I USA finns en hel del företag som redan börjat producera såsom Vaude och North Face.



Jackorna är vara vattentäta och har en stor andningsförmåga, ca 40% större än Gore Tex.



Krya på dig fina du!

Kram

2010-05-06 @ 14:08:27
URL: http://asaehrnholm.blogg.se/
Postat av: Lina

Åh söt!! Fasen vilket skit! :-( Hoppas att antibiotikan verkar snarast!



Jag går ju i samma tankar som dig, vättern känns otroligt långt borta för mig också. Har inte kunnat träna ute ännu och att ta mig ner ensam till småland med cykel känns som ett bök härifrån, för att sedan åka upp till norr igen och sedan söderut igen för att fira midsommar. Blir så himla tokigt det där :-( Vet faktiskt inte hur jag ska göra!



Vad jag vet är att jag vill ha en pigg och frisk annika snarast! Vill inte du ska må dåligt söta!Krya på dig!!!

all min kärlek och krafter till dig!!!



<3



2010-05-06 @ 15:25:40
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Frida

stackare! Hoppas verkligen att det är en lindrig körtelfeber då - jag har samma erfarenheter som Ullis dessvärre, jag hade det i mellanstadiet och fick inte spela basket eller vara med på skoljympan under resten av terminen - och syrran hade det nu i januari och hon fick 6 veckors totalvila strängt ordinerat av läkaren... Så, kolla upp noga vad du kan göra, och vilken variant det är!



Ska själv köra vättern i år och vet hur det är att vara sjuk innan - 3 träningsveckor försvann pga sjukdom i maj i fjol så förstår din känsla nu. Men som motvikt till ovanstående pessimism kan jag säga att trots sjukdomsveckorna och endast ca 70 cykelmil och inga spinningpass alls så tog jag mig runt Vättern med enbart glada minnen, sjukt kul, så det GÅR!



2010-05-06 @ 20:31:46
Postat av: Malin

Nä men gumman, det låter inte alls bra :( Hoppas verkligen inte det är körtelfeber om det är som de övriga säger :( Hoppas för allt i världen att du piggnar till snarast!!!

Krya på dig! Skickar en massa kramar till dig!

2010-05-06 @ 20:48:59
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: frida

Det kommer att gå om du vill. Du är bra grundtränad och har ett starkt psyke. Upp på cykeln när du är frisk så löser det sig nog, och släpp cykeltankar när du inte är på´n så du får njuta av det andra också. Krya på dig kram!

2010-05-07 @ 18:26:52
URL: http://fridfullt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback