KOMBINATIONSÖVNINGAR

Trött på sjukinlägg så backar jag bandet till förra helgen när jag var frisk och kry...

I lördags tränade jag på ett nytt gym och gjorde flera nya övningar. Superkul att få inspiration och några övningar att komplettera mitt eget bas-program med.

Uppvärmning, 10 min

Crosstrainer.

Styrketräning, 1 tim 5 min

Utfall med stång ovanför huvudet 3 x 10, 20 kg.
Knäböj med hantlar ovanför huvudet på raka armar(omöjligt!).
Frivändningar på ett ben 3 x 10, 17,5 kg.

Dessa tre övningar involverade stora delar av kroppen och krävde en del balans och kroppskännedom. (Nöjd med min balans åtminstone)

Chins, 3 x 10-7, 30 hjälpvikt.
Stående rodd med stång, 3 x 15, 25 kg.
Situps på pilatesboll, 3 x 35-25-35.
Klättrande planka på pilatesboll och några armhävningar som avslutning. 


Perfekt start på den lördagen...

Nu är jag lusläsa boken "Chockträning" och hitta ännu fler kombinations-varianter så att styrketräningen blir ännu roligare.

När jag är frisk igen. Nu råder träningsförbud... och sängläge... ja.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Men Annika!!=(

Hoppas du blir frisk fort och slipper ligga o dra i sängen längre. Hör av dig om du behöver hjälp med nåt, handling, tvättning el annat som blir liggade.=)

Skickar över en STOR Krya-på-dig-kram från oss.=)

2010-05-08 @ 07:10:53
Postat av: Miss Agda

Usch, jag läste om din sjukdom nu och det låter ju inte bra! lider med dig! Respektera vilan, du hinner ju att träna igen! (Du kan alltid jämföra med min träningsvila på ca 7 veckor så känns inte dina några veckor, eller vad det blir, kanske inte så långa). Ta hand om dig och läs i någon bra bok och hyr en bra film. Många kramar!



Ps: vilka supersnygga skor och coola strumpor!

2010-05-08 @ 14:29:05
URL: http://www.missagda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback