GYMMET

Konditionsmaskiner, 65 min

Har spenderat en dryg svettig timme inomhus på gymmet jobbandes på konditionsmaskinerna. När jag skriver det så hör jag hur tråkigt det kanske låter - men det var underbart. Träningsendorfinerna bara spritter i kroppen och nu efteråt sitter jag bara och myser av den sköna känslan. (Fast jag äter samtidigt, måste vara effektiv ikväll)

Hade en plan om att köra intervallbetonat och så blev det.

Crosstrainer, 30 min:

15 min uppvärmning, redan här var det jobbigt!
1 minuters intervaller med tungt motstånd och maxfart x 6 och 1 minut vila mellan.
5 min nedvarvning.

Spinningcykel, 35 min:

Körde intervaller till min musik och försökte sätta bra fart på benen. Jobbigt och roligt.

Det var lätt att glömma bort att detta enbart var tredje träningspasset efter sjukuppehållet och att jag inte riktigt har samma krafter som innan än. Men jag har glädjen, viljan och motivationen igen och det räcker bra!


Linne och korta byxor räcker ute! Underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback