SPINN OF HOPE 2010

Spinn of Hope, 3 tim ( eg 2:45) spinning

Efter bara några få timmars sömn ringde klockan och det var dags att ladda med frukost inför dagens träningsutmaning. Jag hade fått sällskap av Elin och vi skulle sida vid sida cykla de första tre timmarna av dagens 12-timmars-event. Totalt sett var det runt 25 lag anmälda i Norrköping. Varenda insamlad krona går alltså till Barncancerfonden (tycker att det var värt att säga igen).


6:40 en lördagmorgon, på Friskis och Svettis, Norrköping

När vi anmälde oss hade vi inte sett schemat för dagen men det visade sig vara två bas-pass och ett medel under våra timmar. Det var väldigt blandat klientel på cyklarna och allt från elitcyklister, 12-timmarsspinnare och totala nybörjare var på plats.

Den första timmen var relativt otacksam pga att jag knappt vaknat mentalt och kroppen kändes inte riktigt beredd på att börja jobba hårt heller.

Sedan är det bara att åter igen konstatera att vi på World Class är grymt bortskämda med duktiga instruktörer vilket innebär att Friskis tyvärr inte riktigt höll det måttet som vi är vana vid. Saknade en hel del inspiration, pepp och speciellt en dag som denna där det verkligen fanns anledning att ta i och kämpa tillsammans. Det är lite tråkigt när man inte riktigt får ut det man önskar men till syvene och sist så är det ju vi på cyklarna som ska utföra träningen och det ansvaret tog vi också själva.


Jag på cykeln. Elin på cykeln.


Efter två timmar

Tiden gick ruggigt fort och det som är så häftigt med spinning är att kroppen återhämtar sig så fort. Mjölksyran kan spruta i benen ena sekunden och i nästa så finns suget där att trycka på igen. Bra ork idag och jag fokuserade på teknik och att inte gunga för mycket från sida till sida för att slösa energi utan hålla höfterna så stilla som möjligt och då tar det bra i ben och rumpa.

Passen var förvånansvärt korta och man började återhämtningscykla redan efter 40-45 minuter men jag och Elin fortsatte cykla och tog så korta pauser som möjligt. Har man sagt att man ska cykla tre timmar så får man ju göra det också...

Sammantaget ett helt ok träningspass och under bra och ordnade former fastän jag saknade inspirerande ledare.


Ett av våra kreativa lag-namn

Kommentarer
Postat av: Miranda

Härligt jobbat! Ser riktigt kul ut! (även om jag hatar spinning.. eller nej spinning hatar mig ;)

2010-03-28 @ 08:31:59
URL: http://www.mirandasminut.se
Postat av: frida

Vad roligt att maxträna med flera pass på kort tid. Synd på instruktörerna. Gillar ditt linne! Och Elins linne som är mer blött än tortt.

2010-03-28 @ 20:54:42
URL: http://fridfullt.blogspot.com
Postat av: Åsa

Härligt och bra jobbat!

2010-03-29 @ 15:00:49
URL: http://asaehrnholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback