SEEDNING

När jag startade i Tjejvasan i lördags så visste jag att det fanns en pytteliten chans att om jag gjorde ett bra resultat så kunde det innebära seedning till Vasaloppet. (Fjolårets tid räckte inte till) Men det kändes ganska orimligt och jag valde att inte tänka mer på det. Mitt mål med loppet var inte att köra på så hårt jag kunde utan mer tugga på i ett jämt tempo hade jag bestämt mig för.

Nu har seedningstabellen kommit upp på Vasaloppets hemsida och jag missade startled nio med EN MINUT! En ynka liten minut fortare hade jag ju lätt kunnat åkt. Om jag inte stannat och fipplat med energigelen. Om jag bara ökat lite tidigare in mot målrakan. Om jag bara...

Nej, nu går inte detta att påverka så jag ska inte låta detta medföra negativa tankar. (Men det var jäkligt nära. Skit också.)


Kommentarer
Postat av: Therese

Äsch, ja det var ju lite snopet förstås. :( Men det är ju som du skriver, det är ingen idé att gräma sig över det, det går ju inte att göra något åt det hela ändå. Och du kommer rocka startled tio ändå! :)

2010-03-04 @ 16:31:08
URL: http://theresewahlgren.blogspot.com
Postat av: Malin

Åhnej vad surt!! 1 ynka minut....men vi får väl se det som en erfarenhet att starta i led 10.... :)

2010-03-04 @ 18:12:26
URL: http://motmaran.blogspot.com
Postat av: Frida

Japp förstår känslan, efter engelbrekt hade jag missat startled 7 med 40 små sekunder... Men jag hade ju fler chanser eftersom jag ska åka riktiga VL först nästa år. Men gick ändå igenom, kunde låtit bli att ta loss staven i den kontrollen, sprungit en bit till i den backen etc...



ÖS i söndags var grymt skoj och hoppas du får en lika skön upplevelse i spåren som jag hade! LYCKA TILL!!!

2010-03-04 @ 18:31:32
Postat av: Anki

Tidsplanen för en svensk klassiker är start på Vansbrosimningen och avslut på Vättern 2011. När jag hade bestämt mig var biljetterna till Vättern slut så gjorde lite sig själv..




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback