INSTRUKTIONER

Sara har skrivit ett inlägg om att "vara sin egen coach" och det är ju precis vad jag är.

Jag tänkte precis på det, att jag själv faktiskt har lagt upp ett träningsprogram, ätit och laddat upp på eget bevåg och jag har själv suttit och slitit dag ut och kväll in på roddmaskinen, på löpbandet och i skidspåret. Utan att någon pushat mig, utan att någon talar om hur jag ska tänka. Tvärtom så har många ifrågasatt vad jag håller på med. Nu börjar det bli dags för målet och jag tvivlar stundtals på min mentala förmåga. Men jag fortsätter att coacha mig själv och ger följande instruktioner till mig själv  - och även till mina främsta supporters, mamma och pappa som får bli extra coacher under loppet.

Den 7 mars får det inte förekomma något daltande. Ifall att mitt psyke sviker mig så behöver jag inget tröstande eller mjäkande med att "det duger bra"...

-Om jag vill ge upp så påminn mig om varför jag gör detta.
-Om jag rasar ihop för att benen är som spagetti, mata mig så jag får ny energi.
-Om jag mår dåligt, hitta felet, laga/medicinera, sparka iväg mig i spåret igen.
-Om jag är trött så borde jag äta mer och sen så har jag ingen brådska i mål. Jag kan ta det lugnt.
-Om jag fryser så byt kläder och tina upp fingrarna. Påminn mig om att värmen kommer när jag börjar åka igen.
-Om jag ramlat och har ont någonstans så påminn mig om Anja Pärson som tävlade efter kraschen.
-Om jag känner mig ynklig och svag så påminn mig om att man alltid har krafter kvar.
-Om det är något ställe jag inte tänker ge upp så är det Evertsberg, det får man bara inte.
-Om jag gråter och gnäller så påminn mig om att det var den känslan jag ville skulle komma - för att övervinna den.
-Om jag vill bryta loppet så påminn mig om att jag kommer ångra mig så fort jag sitter på bussen. 

Ja, ovanstående är alltså worst case scenario - jag vill vara beredd. Men jag har även en mer positiv lista med massa pepp som jag både ska delge supportrarna och ha i jackfickan utifall jag behöver påminna mig själv.

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej!



Jag ska lämna in mina skidor på Outletshopen i Tranås, det ska inte vara så långt ifrån där vi bor. Velade fram och tillbaka om jag skulle valla själv eller inte men valde till slut att beställa vallning... jag beställde vallning på deras hemsida (outleshopen.se) igår.



Jag har nog inte helt fattat att jag ska åka redan på söndag... jag är inte så rädd för distansen, mest för att det ska vara så mycket folk med skidor och stavar överallt eller att skidorna ska vara såliga så det inte flyter på när man åker...



Jag skriver mitt mobilnummer till dig på Funbeat istället :)

2010-03-04 @ 23:22:14
URL: http://motmaran.blogspot.com
Postat av: frida

Oj jag blev nästan lite rädd att det inte skulle finnas en positiv lista, men det fanns det. Skönt jag kan andas ut! ;)

Gillar frasen... det var den känslan jag ville komma åt, och övervinna den!



Det kommer bli grymt, du är grym! Och tack för det fina inlägget ovan. Känner samma som dig!



Och till inlägget nedanför, nej du kan inte tänka annat än Vasan nu, nu gäller det. Vecakn innan handlar Allt om vasan glädjande nog :).

2010-03-04 @ 23:59:34
URL: http://fridfullt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback