DAGENS TRÄNING

Yeah! Tredje dagen träning. Det känns skönt i hela kroppen. Fast det gör ont också.

Funderade på hur smart det var att boka ett cross-fit-pass dagen efter pumpen med bendöden men så skickade Emelie ett sms: "Ont ska med ont fördrivas..." så det var bara att bita i. Det går faktiskt att tvinga kroppen att göra benböj trots att de är så svaga och ömma att det är svårt att ta sig upp för trappen hemma, gå på toaletten och omöjligt att resa sig normalt från soffan utan att ta hjälp av bordet och häva sig upp...

Crosstrainer, 18 min

Uppvärmning.

Styrketräning, 28 min


Jag är fortfarande inte så förtjust i det nya upplägget. Det blir helt enkelt inte lika jobbigt som det var innan.

Idag var det dock basketspelare (starka killar) med på passet och jag "utmanade" dem för mig själv och fick en extra sporre att ta i lite extra, hoppa högre och lyfta fler reps.

Upphopp, "skidåkning".
Plankan på pilatesboll med armhävning.
Stepup på planka.
Axlar med viktplatta framför, 5 kg.
Axlar, hantlar, arnold-döden.
Benböj med upphopp runt bräda.
Gåendes ner till armhävning från raka ben, mycket balans/styrka/smidighet, gjorde på fötterna. (Mycket jobbigare än väntat, för flåset)
Situps på pilatesboll.
Sneda situps på bräda med vikt 5 kg-vrid.
Triceps, på rygg på bråda, 5 kgvikt.

Löpband, 20 min

Kommer inte igång med löpningen och idag var det inte ens att tänka på utifrån hur de stackars benen kändes. Körde på 5,0 lutning och avverkade en rejäl uppförsbacke åtminstone.

Kommentarer
Postat av: frida

Håller med Emelie, ont är bra!

2010-03-25 @ 23:11:54
URL: http://fridfullt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback