TISDAG


Tortellini med röd pesto, pinjenötter och ruccola


Jordgubbar, sommarens guld

Livet rullar på och dagarna bara försvinner - samtidigt som tiden inte går tillräckligt fort när jag längtar efter midsommar och semester.

Igår fick jag sällskap av fina Emelie runt Vrinnevi och det var härligt att prata ikapp lite eftersom det var alldeles för länge sedan vi sågs.

Löpning, totalt c:a 60 min

Uppvärming och nedvarvning blev det per automatik med en joggingtur till och från spåret.

Vi sprang 5,5-km-spåret på uppskattningsvis 34 minuter och eftersom det är backigt och vi försökte prata samtidigt så var det ett godkänt resultat. Och främst att vi tog oss ut och runt överhuvudtaget.

Vi mötte av en slump några löpare från löpklubben Tjalve och det känns overkligt att vi för en tid sedan vågade oss till deras intervall-träningar och klarade av 15 km och intervaller på en och samma kväll. Där ser man hur det kan gå när man inte håller i träningen... men också hur det kan gå med kroppen om man tar i för mycket. Varken mina eller Emelies benhinnor gillade intervall-träningen.

Jag får jobba mentalt med att acceptera nu gällande förutsättningar och känna mig nöjd ändå. Just igår var det enkelt med sällskap och pepp. Det gör underverk med en träningskompis.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Snart lunch och jag blir hungrig när jag ser de där bilderna! :-) Lämnade svar på din fråga i min blogg men tänkte sen att då kanske du inte hittar svaret så here we go:



Det jag menade med alkoholen var att alkohol sliter på kroppen, oavsett när den intas. Om man då ser det som att kroppen fixar en viss påfrestnings/stressnivå så måste en alkoholkväll räknas in i den totala påfrestningen som man utsätter kroppen för. En alkoholkväll ska snarare ses som ett träningspass rent slitagemässigt snarare än som en vilodag vilket kanske är lätt att se det som eftersom man inte tränat. är du med? ;-)



Har inte funderat så mkt på Vasan, men lutar åt att jag skippar det. Vill satsa på tennisen just nu och allt annat kul som jag försakade när Vasa-träningen stod i centrum. Men självklart kommer jag att åka en massa skidor ändå! Det är ju kul ju!

2010-06-16 @ 11:30:51
URL: http://traningseffekt.blogspot.com
Postat av: Malin

Mmm ser gott ut. Kanske det kan bli för min del ikväll innan bion. Måste ha i mig ordentligt med mat och gärna nåt som går snabbt.



Tack för din snälla o peppande kommentar!!! Behövde jag höra. Måste peppa upp mig lite nu, bli stark och tro på mig själv. Lätt att man tappar självförtroendet när nåt känns lite motigt och jag blir stressad. Aha ska garanterat kika efter din Börje, låter som någon man kan behöva om det går tungt och man tappar modet. Kram på dig!

2010-06-16 @ 11:43:53
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag saknar verkligen en eller flera träningskompisar här i Strängnäs. Ibland är det bra segt att komma iväg!

2010-06-17 @ 07:50:51
URL: http://www.annoula.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback