GYMPA

Ikväll testade jag Friskis & Svettis utegympa-pass som man kör på tisdagar och torsdagar - gratis för alla - under juni månad i Folkparken.

Medel-gympa, 50 min


Just idag var det ett medelpass med en del styrka. Först ska sägas att jag inte är någon "gympa-person" och absolut inte särskilt dansant (när man ska följa en koreografi) och jag hade lite svårt ibland att följa med i rörelserna.

Instruktöreren stod i mitten och alla deltagare i en ring runt om och då såg man inte alltid precis hur hon gjorde och inte kör de med head-set och instruerade stegen utan det var bara att hänga på så gott man kunde - men som tur är så finns ju några av de där hoppsa-stegen i bakhuvudet någonstans så jag anser mig själv som godkänd totalt sett.

Och som vanligt (de få gånger jag gått på F&S pass) så överraskade styrke-delen. Långa avsnitt med armhävningar, situps, situps liggandes på sidan med bensparkar utåt med benen ihop och sidoplankor med benlyft som fick min rumpa att totalt krampa ihop. Bästa betyget ger jag mig själv på armhävningarna. Jag gjorde nästan alla på tårna och det gick bra! Minst 20 stycken blev det åtminstone.

Solen strålade in i parken och gjorde att svetten lackade lite extra. Underbart att få träna utomhus och känna gräs mot huden!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback