DAGENS UTMANING

Idag hade jag stämt träff med en personlig tränare på gymmet för att få lite tips och trix avseende träning och motivation. Vi värmde upp tillsammans med en snabb power-walk utomhus och jag blev utfrågad om min vardag, mina mål och önskningar och lite hur jag är som person. Sedan körde vi igenom mitt baspass som jag brukar återkomma till på gymmet.

Roligt att få korrigera små detaljer och få feedback på hur jag står, sitter och reagerar när jag blir trött. Det var kul att få passning och att bara ha någon vid ens sida som pushar en att göra ett par extra repetitioner. Jag fick mycket positiva kommentarer om min hållning, min vilja och vi hade samtidigt riktigt roligt.

Han fick mig att verkligen klura på framtiden och vad jag vill med träningen. Det är klart att det räcker med att träna för välmående men jag tror nog att jag tycker att det är roligt att träna inför något också - även om jag inte gillar tävlingsmomentet. Det finns så många tävlingsformer som är roliga och jag vill nog inte riktigt ruta in mig för tight utan kunna träna lite som jag vill också samtidigt som jag behöver styrning för att prestera det där lilla extra och känna den motivationen. Jag får återkomma i den delen.

Power-walk, 30 min

Styrketräning, 60 min

(Jag har redan glömt vad alla övningar heter)
Tricepspress, med långa rep.
Bicepspress, roterande hantlar.
Axlar, stående rodd
Bröst, i maskin.
Rygg, lats drag.
Rygglyft med stång på ryggen.

Stretching, 20 min

Ops, ska man stretcha också. Det kändes helt nytt för mig. Ska ta till mig.


Kommentarer
Postat av: Lina

Åh vad roligt att få träna med en PT!

Kul med lite tips och feedback på övningarna!



Skulle gärna vilja gå en rond med dig på gymmet :-) få lite tips och idéer, usch jag är såå dålig att hitta inspiration i själva gymmet. Skulle gärna vilja ha en träningskompis i höst ;-)



Kramar till dig!

2010-06-14 @ 23:32:28
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: anki

Det är verkligen bland det bästa man kan göra att satsa i en PT, för utvecklingen, utmaningen och motivationen. Lycka till!

2010-06-15 @ 21:24:27
URL: http://www.traningslyckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback