DAGENS TRÄNING

Uppvärmning, 30 min

3,5 km. Snabb power-walk run Strömmen. Varmt.

Styrketräning, 1 tim 40 min


Överkropp. Fick hjälp idag igen och det är riktigt nyttigt att få en bra genomgång av maskinerna och exakt vad jag ska tänka på, hur kroppen fungerar och åter igen mina fallgropar när jag blir trött.

Körde två övningar på varje muskelgrupp (Nedan följer mina förklaringar för att jag ska komma ihåg vad jag gjort - men det finns säker riktiga namn på dem också) Cirka 3 x 10 på samtliga plus uppvärmningsset:

Bröst: Hantelpress, 7,5 kg. Krabban, med lösa handtag nere, 10 kg.
Axlar: Press, i maskin (5 kg x 2) samt lyft(i maskin) som med hantlar, utsida axel.
Rygg: Smala latsdrag med vridning. Belly backs. Rodd i sittande maskin uppe(15 kg x 2). (Tre övningar med belly backen)
Biceps: Långa rep, cc, hammercurl med tvist. Z-stång (2,5 kg x 2) mot bänk sittande.
Triceps: Dips i maskin nere. Hantel bakom huvudet, vriden arm för utsidan.

Stretch, 20 min.

Så skönt och välbehövligt. Jag lovar mig själv att jag ska bli bättre på att stretcha hädanefter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback