PADDLING

Det är inte lika roligt att blogga ikapp om saker som hänt för flera dagar sedan som att blogga mer uppdaterat och det är säkerligen inte lika roligt att läsa det heller... men det är fortfarande mina upplevelser och mina minnen och det är roligt för min egen skull att ha kvar inläggen också.

En eftermiddag i Luleås vatten spenderades i kajak. Eftersom det var relativt blåsigt och vi var två ovana paddlare så åkte vi innåt istället för utåt och fick till en riktigt fin tur.

Paddling, 2 tim

Jag valde direkt en lite rankare kajak än nybörjarkajaken och det kändes helt rätt. Så mycket roligare att paddla och faktiskt komma någon vart (efter min sega premiärtur i maj). Fick en annan paddel än sist, tror att det var en "vingpaddel". Dock lyckades inte jag känna någon skillnad, ovan som jag är.

Vi hade medvind till att börja med och det gick fort. Pigga armar och jag peppade mig själv med alla teknik-tips jag fått och kunde komma ihåg.

Ett fikastopp blev det efter en timme och solen tittade fram emellan molnen då vi njöt av kaffe, smörgåsar och singoalla-kex. Svårt att klä sig eftersom det var varmt men lite blåsigt så jag hade regn/vindjacka på mig och det kändes lite väl varmt när solen kom fram.

När vi skulle vända tillbaka hade vinden mojnat och det blev en lugn tur tillbaka också. Ibland har man lite flyt.

En kort tur som absolut gav mersmak! Jag längtar lite efter att få testa en ännu häftigare kajak och känna den där obalansen och måsta kämpa lite mer så som Frida skrivit om med inlevelse.











Kommentarer
Postat av: frida

Sköna bilder! Det är lite knepigt att klä sig i kajak då flytvästen värmer. Jag tar alltid mindre kläder på mig. Skoj att du fick mer smak, efter mitt år som medlem får jag ta med dig och testa rankare kajaker. :)

2010-07-26 @ 12:34:32
URL: http://fridfullt.blogspot.com
Postat av: Emelie

Nej det var jättekul att läsa fast det inte var helt nytt. Många av oss som läser vet ju inte när det hände! Så himla kul med kajak. Vi ska paddla nästa vecka när Erik har semester, mest för skojs skull förstås, jag har bara paddlat en gång förut. Erik har paddlat lite mer dock. Hoppas på fint väder då och inte för kallt vatten om man skulle falla i :)



Kram Emelie

2010-07-27 @ 16:51:39
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback