DAGENS TRÄNING

Längdskidor, 50 min

10 km. Direkt efter jobbet tillsammans med min kollega. Stark motvilja pga kyla och huvudvärk. (Jag är så trött på min migrän och att äta medicin) Väl på plats så blev det så som det ofta blir, mycket lättare.

Vi körde två varv ihop och det kändes som ett lagomt tempo, jag behövde inte ta ut mig och fegade lite i det nya spåret och i de branta utförsbackarna. Pulsen var låg och jag svettades knappt men vet inte om det också kan bero på kylan (runt 13 grader kallt). Hade en improviserad halskrage i form av en knästrumpa och alla sätt är bra utom de dåliga!

Jag hade slarvat med vallningen eftersom jag helt enkelt inte orkade dra ut burkfästet när jag hade huvudvärk och tröttheten går ut i axlarna och armarna. Något glid hade jag inte heller idag men som tur var så var spåren väldigt fina och vägde upp en del.

Ett ok pass för att nöta och en bra tid trots allt.


Frostigt, ja, och med en strumpa runt halsen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback