DAGENS TRÄNING

Styrketräning, 60 min

Övervann tankarna om att vila ikväll p.g.a. träningsvärk. Anmälde mig till Body Pump men fegade lite på korsrygg- och biceps-övningarna. Kändes därför mycket lättare än vanligt. Men... lyckades göra hela sex långsamma armhävningar på tå innan jag gick ner på knä. Mycket bra för att vara jag, och nöjd över att jag vågade prova.

Uppvärmning, 7 kg.
Ben 15 kg.
Rygg 12,5. (lätt)
Bröst 7 kg.
Triceps 5 kg + dips på låda.
Biceps 7,5 kg.
Axlar 5 kg + hantlar 2kg st.
Benböj/Utfall 15 kg.
Mage 2,5 kg vikt.
Armhävningar (6 långsamma på tå) och gående planka från sida till sida om lådan.

Styrkeövningar, 15 min

Körde extra belly backs för att träna upp ländryggen. Med 5 kg viktplatta, 3 x 12, 10, 7.
Triceps, stakövning med långt rep, 27 kg 3 x 8, sedan körde jag slut på sänkning till 23 och 18 kg.

Cykling, 30 min

Sittcykel. Level 5-7, körde ett rullande program. Kändes hyfsat lätt men blev varm på slutet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback