DAGENS TRÄNING

Löpning, 32 min

5 km.

Hängde på idén om Löpningens dag och tog för första gången på väldigt länge en liten runda i smömodden. Kände lite i benhinnorna, men ytterst lite. Sen tyckte jag att benen kändes rätt stumma, förmodligen så sitter väl skidåkningen i på något sätt.

Jag hade nog en föreställning om att det skulle vara roligare än vad det faktiskt var. Det är bara att inse att det är tungt att komma igång när man inte sprungit på några veckor...

Mötte enbart två löpare ute ikväll och det var ganska modigt och klurigt att springa. Halkade till en gång och slog ut med armarna och gav ifrån mig ett litet tjejigt: Iiiihhh... men lyckades återfå balansen innan jag satt på rumpan.

Styrketräning, 17 min + 15 min


Körde hemmavideon med Caroline Nilsson, 17 min ben och kompletterade med armhävningar, situps och plankan.


Reflexvästen är en billig livförsäkring men neongult är egentligen inte min färg...

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Ja visst är löpning just en sån grej som är så himla trögt att komma igång med när man inte kört på ett tag. Men väldigt kul när det släpper..

2010-01-27 @ 10:41:48
URL: http://traningseffekt.blogspot.com
Postat av: Träningsglädje

tycker du är supersnygg i neongult faktiskt! iaf på bilden. :)

2010-01-27 @ 21:20:44
URL: http://traningsgladje.se
Postat av: Miss Agda

Kul att du också hängde på på ditt håll. Läste först Löpning 32 km och blev inte ens förvånad, för det är ju du :)

2010-01-27 @ 22:07:11
URL: http://www.missagda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback