DAGENS TRÄNING

Längdskidor, 1 tim 6 min

13 km.

Ikväll var det endast sex minusgrader ute och jag vallade med lila burkvalla men det kändes bara si så där. Först tog det i, samlade snö under spannet och lite senare tyckte jag att fästet var dåligt och slant några gånger i ett par uppförsbackar. Det är jobbigt. Glidet hade jag betalt för att få till och det kändes ok.

Mina ben har börjat protestera och är helt ömma efter tisdagens styrkepass så det var med stela ben jag försökte diagonala till en början men övergick snart till att staka så mycket jag bara kunde istället. Det blev fyra varv varav jag började lugnt och lyckades på tredje varvet kapa drygt en minut men med betydligt större ansträngning än att det var värt det. På träning är det dock skönt att få upp pulsen och inte bara finåka.

Nöjd med turen och att det faktiskt blev skidor mitt i veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback