DAGENS TRÄNING

Sista timmarna på sista lediga dagen av sexton(!) spenderades på gymmet. Bra att ladda med energi för att orka återvända till arbetet...

Roddmaskin, 15 min

5 min: uppvärmning 2:25-tempo. Intervaller om 2 min: 2:00-2:05 och vila 2:30. Jobbigt, dog sista 15 sek.

Crosstrainer, 40 min

Intervaller level 5, med höjning till 7 och 9 på de tyngsta intervallerna. (2,5 min per intervall)

Styrketräning, 15 min

Bicepscurl, 7-8 kg hantlar 3x10 + 10 stång 15 kg.
Axlar flies, 3 kg hantlar 3x10.
Axlar militärpress hantlar 3 kg 3x10.
Triceps bakom huvudet, 5 kg hantel 2x10.

Något nytt för 2010 är att jag har, efter direkt påverkan från Sara, börjat logga intensitet på mina pass. Jag tror att det kan underlätta planeringen och få ut det mesta av träningstiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback